نگارنده کتاب هشت جلدی «شهروند هوشمند»

رسانه های دیجیتال سبک زندگی افراد را تغییر می دهد

نگارنده کتاب هشت جلدی «شهروند هوشمند» با اشاره به اینکه رسانه های دیجیتال قادر به تغییر سبک زندگی افراد هستند گفت: کشورهای پیشرو با آموزش و تدوین قوانین در تلاش هستند فضاهای رسانه ای که مخاطبین در آن فعالیت می کنند را مدیریت کنند.

به گزارش صبای سلامت، معصومه نصیری نگارنده با بیان این مطلب افزود: این مجموعه با هدف آگاه ‌سازی خانواده‌ها در حوزه استفاده از فضای مجازی و سلامت رسانه ای تدوین شده است که با عناوین «سواد رسانه‌ای در یک نگاه» «رسانه با شما چه می‌کند؟» «سیر تا پیاز فضای مجازی» «رژیم مصرف رسانه‌ای» «امنیت در فضای مجازی» «شبکه‌های اجتماعی» «اخلاق در فضای آنلاین» «حقوق مخاطب در فضای آنلاین» منتشر شده است.
مدرس سواد رسانه ای اظهار کرد: رتبه ایران در حوزه سواد رسانه ای بسیار پایین است و در این حوزه بسیار نیار به کار داریم و در این کتاب هشت جلدی تلاش شده به سوالات خانواده ها در خصوص سواد رسانه ای، اینترنت، شبکه های اجتماعی و ماهوارها پاسخ داده شود و هر آنچه در این حوزه می تواند برای خانواده ها مشکل ساز و یا فرصت ساز باشد آموزش داده شود.
وی با تاکید بر ضرورت شناخت خانواده ها از رژیم مصرف رسانه ای گفت: مدیریت کردن فرزندان و ایمنی از خطراتی که در این حوزه وجود دارد یکی از مباحث جدی در خانواده است که نبود آگاهی می تواند به تهدیدی همراه با آسیب ها برای خانواده منجر شود که در جلد سیر تا پیاز شبکه اجتماعی سعی کردیم نحوه فعالیت در شبکه اجتماعی، قوانین و مقررات، نحوه فعالیت در شبکه ها، اصول معاشرت،مسایل مربوط به حقوق مخاطب در فضای رسانه ای ومجازی، بحث اخلاق و شگردهای اداره مخاطبان توسط رسانه ها به صورت جامع توضیح داده شود.
نصیری با اشاره به ضرورت آموزش در خانواده ها گفت: سالهای گذشته در کارگاه هایی که برای خانواده ها برگزار کردم شاهد نگرانی و دغدغه های خانواده ها در مواجهه با نیازهای فرزندان خود در رابطه با چگونگی استفاده از تکنولوژی و کنترل رفتار فرزندان در شبکه های اجتماعی و رسانه های دیجیتال بودم و همین امر سبب شد که انتشار این کتاب را برای خود به عنوان یک وظیفه در پیش بگیرم.
نگارنده کتاب شهر هوشمند افزود: بحث سواد رسانه ای یک موضوع حاکمیتی نیست و خانواده به صورت فردی باید بر روی آموزش فرزندان خود نظارت کنند و خانواده ها آنقدر که پیگیر این هستند که فرزندانشان از دیگران عقب نمانند و بهترین تبلت و گوشی موبایل را داشته باشند می بایست همانقدر پیگیر مباحث آموزشی و اطلاع رسانی فرزندان خود نیز باشند.
وی در گفتگو با ایرنا با تاکید بر ضرورت شناخت خانواده ها از تاثیرات بازی های کامپیوتری بر روی فرزندان افزود: بازی های مختلف رایانه ای برای سنین مختلف طراحی شده است و خانواده ها در هنگام خرید بازی ها به نظام درجه بندی میزان خشونت و تاثیرگزاری بازی توجه کنند.
مجموعه هشت‌جلدی «شهروند هوشمند» با موضوع سواد رسانه توسط انتشارات پشتیبان، ناشر کتاب‌های علوم ارتباطات، منتشر شده است امروز شنبه در آیین گشایش یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مصلای امام خمینی(ره) رونمایی شد.

کد خبر: # 149608204141

دیدگاهتان را بنویسید