مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت در جمع مدیران تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو:

تجهیزات پزشکی ایران با معیار اتحادیه اروپا مقایسه می شود

مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت درنشست پایانی مشاورین سازمان بهداشت جهانی که با حضور مدیرکل تجهیزات پزشکی و مدیران این اداره کل برگزار شد، گفت: مقایسه و مقیاس تجهیزات پزشکی ایران با اتحادیه اروپا انجام می شود و ما می خواهیم ایران به این سطح از موفقیت ها برسد.

به گزارش صبای سلامت به نقل از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "،دکتر ادهم منعم، مشاور ارشد سازمان جهانی بهداشت درنشست پایانی مشاورین سازمان بهداشت جهانی که دیروز ۳۱ فروردین و با حضور مدیر کل و مدیرات اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو بعد از ۵ روز ارزیابی و نظارت به کار خود پایان داد، گفت: کارمندان WHO ، سطح دانش فنی ایرانی ها را در دنیا بسیار بالا می دانند و این چیزی است که در این چند روز به عینه مشاهده کردیم.

وی افزود: در زمینه حوزه های FDA ایران و با توجه به اینکه تحریم ها بر این کشور اعمال شده است بیش از تصورات ما ظاهر شد و بسیاری از فعالیت های انجام شده در حد جهانی بوده است.

دکتر منعم ادامه داد: باورمان نمیشد که قوانین و مقررات بروز و متفاوت در در زمنیه تجهیزات پزشکی وجود داشته باشد که ما را شگفت زده کرد.همچنین ارزیابی ها و حوزه آماری بسیار پیشرفته ای در این حوزه وجود دارد.

وی اظهار داشت: تجهیزات پزشکی ایران را می توان به عنوان نخستین کشور در خاورمیانه نام برد ولی در در مواقع مقایسه ایران را هیچوقت با در خاورمیانه مقایسه نمی کنیم و مقایسه و مقیاس ایران با اتحادیه اروپا انجام می شود و ما می خواهیم ایران به این سطح از موفقیت ها برسد.

 ** لازم به ذکر است اداره کل تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو از ۲۷ فرودین به مدت ۵ روز میزبان سازمان بهداشت جهانی در امر استانداردسازی مدیریت تجهیزات پزشکی در منطقه آسیای جنوب غرب با محوریت ایران بود که دیروز ۳۱ فرودین ببعد از ۵ روز پرتلاش در زمینه ارزیابی به کار خود پایان داد.

 

کد خبر: # 149602022630

دیدگاهتان را بنویسید