آغاز بررسی عفونت ترکیبی “دلتاکرون” در انگلیس

“آژانس امنیت بهداشت انگلیس” اعلام کرد: مقامات بهداشتی این کشور هفته گذشته پس از شناسایی یک بیمار مبتلا به عفونت ترکیبی ناشی از دو سویه کروناویروس که آن را “دلتاکرون” نامیده‌اند، نظارت بر این ابتلای دوگانه به سویه‌های اُمیکرون و دلتا را به طور رسمی آغاز کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت ، گزارش ها حاکیست که این سویه در بیماری که همزمان به هر دو سویه امیکرون و دلتا مبتلا شده جهش یافته، با این حال مشخص نیست که آیا این سویه برای اولین بار در انگلیس جهش یافته یا در کشوری دیگر.

بنابر گزارش ها، یک ماه پیش، ویروس شناسی اعلام کرد که سویه دلتاکرون را شناسایی کرده است هرچند این یافته از سوی بسیاری از کارشناسان با در نظر گرفتن احتمال آلودگی یا خطای آزمایشگاهی، رد شد.

به روز رسانی اطلاعات آژانس امنیت بهداشت انگلیس در روز جمعه نشان داد که “این عفونت نوترکیب از سویه های دلتا و امیکرون” در حال حاضر تحت “نظارت و بررسی” در این کشور است.

هر دو سویه های دلتا و امیکرون بسیار مسری هستند با این حال هنوز مشخص نیست که این گونه ترکیبی کروناویروس چقدر گسترش یافته یا چقدر قابل انتقال است.

همچنین گزارش ها حاکیست که آژانس امنیت بهداشت انگلیس در مورد اینکه آیا این سویه تنها در یک بیمار شناسایی شده یا بیشتر، اظهار نظری نکرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از فاکس نیوز، یک متخصص بیماری های عفونی در این زمینه گفت: دلتاکرون “نباید خطر زیادی ایجاد کند” زیرا بیشتر مردم در برابر کووید۱۹ واکسینه شده‌اند یا سطح خاصی از مصونیت را برای جان به در بردن از این بیماری دارند.

انتهای پیام/

منبع : ایسنا

کد خبر: # 1400112415758

دیدگاهتان را بنویسید