کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا روی خط «رادیو سلامت»

شبکه رادیویی سلامت، دوم اردیبهشت ماه، کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا را که در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود، را پوشش زنده می دهد.
به گزارش صبای سلامت، واحد سیار ـ برنامه سازان شبکه رادیویی سلامت برای پوشش زنده رادیویی کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا، شنبه ـ دوم اردیبهشت ماه، از ساعت ۸ الی ۱۷ در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود، مستقر می شوند.
به گفته محمد رئیس زاده رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، عدم آموزش و آگاهی مردم از خطرات منجر به تلفات بالا در هنگام حوادث می شود و هدف این کنگره آموزش چگونگی برخورد با خطرات به مردم است و رسانه ها نیز باید به بهترین شکل ممکن این کار را انجام دهند.
وی با تاکید این مطلب که دوم تا چهارم اردیبهشت ماه زمان برگزاری این کنگره است، افزود: کنگره جزء نشست های علمی در کشور محسوب می شود که نتیجه اش نزدیک به ۱۴ سال سلامت در حوادث و بلایا است. این کنگره نه تنها هدفمند بوده بلکه از سال ۸۲ شروع شده و سال به سال اهدافش بروزتر و رو به پیشرفت است.
رئیس زاده افزود: در کنگره اول موضوع مدیریت بحران در کشور مطرح شد. تجربیات در زمان بهداری رزم در دفاع مقدس به امروز منتقل شده است. پیشنهاد ما در کنگره سال ۸۳ تشکیل سازمان مدیریت بحران بود که با موافقت مجلس سه سال بعد سازمان مدیریت بحران تشکیل شد. کنگره سلامت در حوادث و بلایا بهترین و با کیفیت ترین نشست علمی در حوزه سلامت است بطوری که همه دانشجویان منتظر شروع شدن این نشست علمی هستند و کنگره ما یک پدیده موثر در حوزه مدیریت بحران تشکیل شده است.
وی عنوان داشت: در سال ۹۰ با شعار انسجام مدیریت در بحران کنگره برگزار شد و در سال ۹۲ با بحث تاب آوری در حوادث کنگره برگزار شد بطوری که اصلاحیه قانون سازمان مدیریت بحران صورت گرفت. همچنین کنگره هشتم با شعار شناخت خطر انجام می شود که در این کنگره بیش از ۱۲۰ نفر از دانشجویان رشته دکتری کار دبیرخانه کنگره را انجام می دهند و همه کارها به متخصصان خبره کشور واگذار شده است.
رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افزود: کار دیگر ما تشکیل کمیته کودک و نوجوان است که بحث آموزش را در این کمیته دنبال می کنیم. این کنگره شعارهای خود را به اسناد بالا دستی ارجاع داده است و این کنگره به میعادگاه اندیشمندان و صاحب نظران تبدیل شده است. ما همواره تلاش داریم از هرگونه تلفات در حوادث طبیعی جلوگیری کنیم.
وی با بیان اینکه  حدود ۱۲۰ اندیشمند بسیجی کارهای علمی این کنگره را انجام می دهند و اگر رسانه ها نتایج کار ما را در فضای عمومی جامعه و مسئولین بازنشر دهند خدمت بزرگی را به کشور کرده اند، گفت: امیدواریم شاهد حوادث و بلایا در کشور نباشیم و اگر حوادثی رخ داد با تلاش تلفات را کاهش دهیم.
گفتنی است، کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا دوم تا چهارم اردیبهشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

کد خبر: # 149601302573

دیدگاهتان را بنویسید