دبیر جشنواره ایثار و رسانه گفت:

هفته آتی آثار رسیده به جشنواره ایثار و رسانه ارزیابی می شود

دبیر اجرایی نخستین جشنواره ایثار و رسانه گفت:‌ بررسی و ارزیابی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره از سه شنبه هفته جاری ۲۱ دی ماه توسط داوران از پیش تعیین شده آغاز می شود.

 

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایرنا ، سعید علامیان روز شنبه در نشستی اظهار داشت: ابتدا آثار رسیده در این مرحله بررسی و غربالگری می شوند و آثار مانده به دوره بعدی راه خواهند یافت.
به گفته علامیان به همین ترتیب آثار در بخش های مختلف مورد ارزیابی داوران قرار گرفته و منتخبان استخراج و به مراحل نهایی راه خواهند یافت.
وی یاد آور شد ‌که داوران هر بخش با بخش های دیگر متفاوت و افراد خاص خودش را دارند که براساس شاخص ها و معیارهای تعیین شده نسبت به ارزیابی آثار رسیده اقدام و داوری خواهند کرد.
دبیر اجرایی نخستین جشنواره ایثار و رسانه در عین حال خاطرنشان کرد که بعد از چند مرحله داوری مختلف در مرحله نهایی توسط داوران نام آشنا و با تجربه رای نهایی صادر خواهد شد.
علامیان با اشاره به اینکه فراخوان جایزه ایثار و رسانه در تیر ماه ۹۵منتشر و دبیرخانه این جشنواره کار اجرایی خود را از همان زمان آغاز کرد،‌ گفت: در مرحله اول اقدامات اجرایی، کارگروه طبقه‌بندی آثار راه‌اندازی شد.
علامیان با اشاره به استقبال خوب مخاطبان از این جشنواره یکی از اصلی ترین دلایل حضور خود در این رویداد را ارزش گذاری خوب بر اثرها و حضور داوران نام آشنا عنوان کرد که باعث اطمینان و اعتماد بخشی آنها برای مشارکت در این رویداد شده است.
وی خاطرنشان کرد: اختتامیه نخستین جشنواره ایثار و رسانه با معرفی و تجلیل از برگزیدگان ۲۶ بهمن در تالار وحدت تهران پایان می یابد

روند ارسال آثار به دبیرخانه همچنان ادامه دارد
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال بیش از چهارهزار اثر به نخستین جایزه ایثار و رسانه خبر داد و گفت: با توجه به پایان مهلت تعیین شده، روند ارسال آثار به دبیرخانه همچنان ادامه دارد.
سعید الفتی افزود:‌ با توجه به اینکه این جشنواره نخستین دوره خودش را تجربه می کند ارسال این حجم اثر بیانگر اقبال خوب این رویداد بزرگ است.
به گفته وی پس انتشار فراخوان این جشنواره در مراحل اولیه یکهزار و ۱۴۱ اثر به دبیرخانه جشنواره رسید لذا با توجه به استقبال خوب و درخواست مخاطبان مهلت ارسال آثار تا ۱۰ دیماه جاری تمدید شد.
مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژگیهای این جشنواره اشاره کرد و گفت: اینکه در این جشنواره ۱۲ تشکل صنفی مطبوعات شامل ۶ تشکل روزنامه‌نگاری و ۶ تشکل مدیریتی رسانه فعالیت و در اجرا و شورای سیاست‌گذاری جایزه ایثار و رسانه نقش اساسی و محوری دارند از ویژگیهای بارز این جشنواره محسوب می شود.
به گفته وی درصدد هستیم با توجه به استقبال خوب مخاطبان از این جشنواره، دوره بعدی را گسترده تر و پربارتر در سطح گسترده ای برگزار کنیم

توسعه کتابخانه مهربانی 

مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تشریح فعالیت های این خانه گفت: تدوین کتاب‌های مردمی ایثار و اجرای طرح کتابخانه‌های مردمی از سوی این خانه اکنون درحال اجرا است و می‌کوشیم تا کتاب‌هایی را که در کتابخانه‌ها بلااستفاده مانده مردم را طریق کتابخانه مهربانی جهت بهره‌برداری عموم مردم قرار دهیم.
ولی الله دولت‌آبادی تصریح کرد: هدیه کتب به کتابخانه مهربانی و تقدیم آن به دیگران برای بهره برداری و استفاده همگانی نوعی ایثارگری اجتماعی محسوب می شود.
وی از استقبال خوب مردم از این طرح خبر داد و گفت:‌ خوشبختانه روند ارسال و هدیه کتب به کتابخانه مهربانی سیر صعودی به خود گرفته و همچنان ادامه دارد
مدیر خانه فرهنگ ایثار و مقاومت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به دیگر فعالیت های این خانه پرداخت و گفت: تلاش ما این است که علاوه بر زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، فرهنگ ایثار اجتماعی را نیز در جامعه تبیین و نهادینه کنیم.
وی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره ایثار و رسانه، خاطرنشان کرد: دبیرخانه ایثار و رسانه اکنون در خانه فرهنگ ایثار و مقاومت مستقر است و این دبیرخانه تلاش می‌کند تا با جمع‌آ‌وری ایثار و حمایت از آنها ماموریت خود را به خوبی انجام داده و آثار را به داوران تقدیم کند.
مدیرخانه فرهنگ ایثار و مقاومت در عین حال اظهار داشت: ‌تلاش داریم تا فعالیت ها و مجموعه کارها و اقدامات این خانه را به عموم مردم معرفی و تبیین کنیم.
نخستین جایزه ایثار و رسانه با عنوان قلم ارزش‌ آفرین و با شعار 'ایثار آگاهانه، رسانه ارزش آفرین و جامعه رشد یافته' ۲۶ بهمن ماه امسال در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 

کد خبر: # 149510181121

دیدگاهتان را بنویسید