نگاهی کوتاه به کتاب گزارش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین

«کتاب گزارش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین » سی و نهمین پژوهش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین است که با ترجمه مهندس شبنم امیرجاوید و با حمایت دکتر سید مرتضی موسویان(ریاست مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) ترجمه و توسط « انتشارات پشتیبان » منتشر و وارد بازار کتاب گردید.

به گزارش صبای سلامت، در این کتاب می خوانیم:

در سال ۱۹۹۸، وزارت خانه‌های چین مجوز مرکز اطلاعاتی شبکه‌های اینترنتی یا CNNIC را صادر کرد تا نهادهای اینترنتی مرتبط را ساماندهی کند تا بتواند یک پژوهش توسعه اینترنت را بصورت مشترک انجام دهد. از آن زمان به بعد، CNNIC تعداد ۳۸ پژوهش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین را به چاپ رسانید.

تمامی مقالات و گزارش‌های CNNIC شاهد فرآیند توسه کلی صنعت اینترنتی چین بوده‌اند. با داده‌های مشخص و عینی، این مقاله‌ها مبنای قابل ملاحظه‌ای برای وزارتخانه‌ها و ادارات دولتی چین و شرکت‌هایی برای اداره توسعه اینترنت در چین بوده‌اند تا بتوان تصمیم‌های مرتبط با آن را اتخاذ نمود.از سال ۸۹۹۱ به بعد، CNNIC در حال صدور مقاله‌ای آماری در رابطه با توسعه اینترنت در ابتدا و اواسط هر سال در چین بود. اینترنت تأثیر رو به رشدی بر روی ثبات اجتماعی، توسعه اقتصادی و توسعه فرهنگی و همچنین راهبرد کلی توسعه سایبری دارد که توانسته است رو به جلو حرکت کند. به عنوان شاهدی برای توسعه اینترنت، مسئولیت CNNIC گسترش پیدا کرد و سبب تعمیق نظرسنجی آن در رابطه با استفاده کل جامعه از اینترنت شد.

کتاب گزارش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین (Statistical report on internet development in China) به طور کلی از فصول ذیل تشکیل شده است:

«منابع پایه، نرم‌افزارهای بنگاه‌های اقتصادی، نرم‌افزارهای شخصی، نرم‌افزارهای دولتی و امنیت سایبری. »

  • فصل مربوط به منابع پایه؛ توسعه منابع پایه برایاینترنت در چین را به‌طور خلاصه معرفی می‌کند.
  • فصل مربوط به نرم‌افزارهای بنگاه‌های اقتصادی؛ نظرسنجی‌هایی در رابطه با شرکت‌‌های چینی و شناخت و آگاهی آن‌ها از کاربرد اینترنت درعملیات‌‌های این بنگاه‌‌‌های اقتصادی را انجام داده‌اند.
  • فصل مربوط به کاربرد‌‌های شخصی؛ بهاندازه و ساختار کاربر‌‌های اینترنتی اختصاص داده شده‌ است و محیط مربوط به دسترسی اینترنت و توسعه کاربرد‌‌های شخصی اینترنت را توضیح می‌دهد،
  • فصل مربوط به کاربرد‌‌های دولتی؛ برروی خلاصه‌ای از خدمات دولت الکترونیکی و توسعه ژنگووتوشائو (ریاست امور دولتی براساس Top App News) و ویبو (Weibo) رسمی امور دولتی می باشد.
  • فصل مربوط به امنیت سایبری؛نیز بر روی موقعیت اساسی امنیت سایبری داخلی متمرکز شده است.

 

« کتاب گزارش آماری در رابطه با توسعه اینترنت در چین» با ترجمه «سرکارخانم مهندس شبنم امیرجاوید و اهتمام دکتر سیدمرتضی موسویان،  با هدف تبیین و توضیح عینی و صحیح در رابطه با توسعه اینترنت و نرم‌افزارهای IT در چین در سال ۲۰۱۶ ترجمه و تالیف گردیده و توسط انتشارات پشتیبان در سال جاری به چاپ رسیده است. لازم به ذکر است نسخه مکتوب این اثر به مبلغ ۰۰۰،۲۰۰ریال در فروشگاه طرف قرارداد این نشر (کتابفروشی دانشجو) قابل عرضه بوده و نسخه دیجیتال آن نیز توسط نرم افزار کتابخوان «کتابراه» و «طاقجه» جهت علاقه مندان به کتاب ارایه گردیده است.

کد خبر: # 149702165027

دیدگاهتان را بنویسید