عضو کمیسیون بهداشت مجلس؛

لزوم ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: با گسترش شبکه های اجتماعی، امکان سوءاستفاده از داروها شدت گرفته است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از مهر ، محمد نعیم امینی‌فرد، افزود: متاسفانه داروهایی که از شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی تبلیغ می شود قاچاق و تقلبی هستند و اطلاعاتی که در مورد این داروها ذکر می شود، با واقعیت تطابق ندارد.

وی، با یادآوری اصلاح چند ماده از طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت در صحن علنی مجلس، ادامه داد: در برنامه پنجم توسعه بند قانونی در خصوص منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت وجود داشت اما به جهت آنکه این بند جامع و مانع نبود و ابزارهای نوین مانند شبکه های مجازی در آن ذکر نشده بود بنابراین ضرورت تدوین طرحی جامع و تبدیل آن به قانون در دستور کار قرار گرفت.

امینی فرد با بیان اینکه طرح ممنوعیت تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات غیرمجاز و آسیب‌رسان به سلامت طی دو نوبت به شورای نگهبان ارائه شد و اصلاح آن جهت تامین نظر شورای نگهبان طی چند روز اخیر در دستور کار صحن قرار گرفت، تصریح کرد: در دنیا امکان سوء استفاده از وسایل ارتباط جمعی امکان پذیر است اما متناسب با آن قوانین مربوطه روزآمد می شود و در ایران نیز به این موضوع توجه شده است.

وی با تاکید بر اینکه در ارتباط با کالاهای آسیب رسان سلامت باید به دو مقوله مهم توجه شود، تصریح کرد: بر اساس طرح ممنوعیت تبلیغات کالاهای آسیب رسان به سلامت تحت هیچ شرایطی نباید تبلیغات شوند و برخورد قانونی لازم نیز با متخلفان انجام می شود.

امینی فرد با تاکید بر ضرورت وضع عوارض بر تولید کالاهای آسیب رسان تاکید کرد و افزود: عوارض نقش بازدارنده ای را در کاهش مصرف دخانیات و سایر کالاهای آسیب رسان دارد و در واقع کنترل مصرف کالاهای آسیب رسان به سلامت با وضع عوارض تحقق می یابد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان اینکه برای کاهش آسیب های ناشی از مصرف گوشت های فرآوری شده باید نظارت مناسبی بر فرآیند آنها  صورت گیرد، گفت: افزایش آگاهی مردم نسبت به مضرات و آسیب های سوسیس و کالباس باید افزایش یابد و فرهنگ سازی ها در این رابطه بیشتر شود تا مردم به سمت استفاده از مواد غذایی سالم روی آورند.

کد خبر: # 149609054230

دیدگاهتان را بنویسید