رئیس اورژانس کشور تأکید کرد

لزوم استقرار پایگاه دائمی اورژانس در حرم حضرت معصومه(س)

رئیس اورژانس کشور بابیان اینکه ارائه خدمات درمانی مطلوب به زائران در حرم کریمه اهل‌بیت(س) نیازمند یک پایگاه اورژانس است، گفت: با توجه به اینکه زائران بسیاری به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند استقرار نیروهای اورژانس یک ضرورت است که باید موردتوجه قرار گیرد.

 به گزارش صبای سلامت،  دکتر کولیوند در دیدار با هادی محمودنژاد معاون اجرایی آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) که در سالن جلسات این معاونت انجام شد، با اشاره به اینکه خدمت‌رسانی به زائران آستان‌های مقدس یکی از دغدغه‌های اورژانس کشور است، اظهار کرد: نیاز خدمات‌رسانی درمانی گسترده‌تر به مردم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها به‌خوبی قابل احساس است.

رئیس اورژانس کشور با تأکید بر اینکه ارائه خدمات درمانی به افراد غیربومی در شهرهای مختلف به‌ویژه قم به‌صورت ویژه موردتوجه اورژانس قرارگرفته است، اضافه کرد: دغدغه‌هایی برای ارائه فوریت‌های پزشکی به زائران حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها داریم که امیدواریم مسئولان به این دغدغه‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فعالان اورژانس کشور در میان اقشار مختلف امین‌ترین قشر هستند، مطرح کرد: باید بستر لازم برای تردد اورژانس در نقاط مختلف حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها فراهم شود چراکه تسهیل در رفت‌وآمدها می‌تواند نتایج مطلوبی را به دنبال داشته باشد.

کولیوند بابیان اینکه ارائه خدمات درمانی مطلوب به زائران در حرم کریمه اهل‌بیت(س) نیازمند یک پایگاه اورژانس است، گفت: با توجه به اینکه زائران بسیاری به این مکان مقدس مراجعه می‌کنند که برخی از آن‌ها نیز از شرایط جسمی مناسبی برخوردار نبوده و برای شفا گرفتن در این آستان حضور می‌یابند، استقرار نداشتن نیروهای اورژانس در این مکان مقدس می‌تواند درروند خدمات‌رسانی به زائران تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: در برخی از شب‌های هفته زائران و مجاوران حضور چشم‌گیری در آستان مقدس دارند به همین علت باید در این آستان حضور مستمر داشته باشیم تا بتوانیم در صورت رخ‌دادن حادثه و مشکل اقدام لازم را دنبال کنیم.

رئیس اورژانس کشور با تأکید بر اینکه آستان‌های مقدس می‌توانند در ارائه آموزش‌های پزشکی به مردم مشارکت کنند، اضافه کرد: طلاب باید به‌صورت ویژه با آموزش‌ها و ادبیات پزشکی آشنا شوند تا در اطلاع‌رسانی و تبلیغ خود نیز بتوانند مشارکت موردنیاز را داشته باشند.

انتهای پیام/

کد خبر: # 149611044630

دیدگاهتان را بنویسید