در هفتمین کنگره طب رزم مطرح شد ؛

لزوم آمادگی کادر درمان، مردم و نیروهای مسلح در مواقع بحران

 

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران گفت: هدف از برگزاری این همایش افزایش آگاهی و توانایی مردم، کادر درمان و نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات جنگ نوین است.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از فارس ، سردار احمد عبدالهی معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران در هفتمین کنگره علمی تروما و طب رزم در خصوص اهداف برگزاری این همایش توضیح داد: باید توجه کنیم اولین دکترینی که باید دفاع شیمیایی لازم است لحاظ شود هوشیاری و پیشگیری از اصل غافلگیری است که باید این موضوع در نیروهای مسلح تمهید شود و ما باید تمام تلاش خود را برای رسیدن به این اصل به کار گیریم.

وی افزود: اصل دوم برنامه‌ریزی صحیح و انتخاب راهبرد مناسب در جنگ نوین است که برگزاری این کارگاه قدم کوچکی در رسیدن به این هدف است و در این همایش در بخش‌های مختلف به آموزش این موضوع می‌پردازیم.

عبدالهی ادامه داد: اصل سومی که باید در نظر بگیریم آموزش‌های کوتاه مدت و بلند مدت برای مردم در جهت مقابله با جنگ نوین است از آنجا که کشور ما در آستانه تهدیدات متعدد قرار دارد لازم است این آموزش‌ها به کادر درمان و مردم داده شود تا اصول مقابله با جنگ نوین را بدانند و به آن مسلط باشند.

معاون بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی سپاه پاسداران افزود: ۳۰ سال پیش که مورد هجوم دشمن قرار گرفتیم دانش چندانی در این زمینه نداشتیم و غافلگیر شدیم اما اکنون وضعیت اینگونه نیست و اساتید برجسته در حال فعالیت در این حوزه هستند که با  برگزاری دوره‌های آموزشی دانش خود را به نسل‌های جدید منتقل می‌کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهمی که باید مد نظر قرار گیرد برگزاری سمینارهای تحقیقاتی در زمینه تولید و ذخیره واکسن‌ها است تا بتوانیم آمادگی لازم را در این مورد کسب کنیم. اگر در زمینه تولید واکسن‌ها دانش کافی داشته باشیم اصل غافلگیری نیز مهار خواهد شد.

وی تصریح کرد: تهیه و تدوین تجهیزات پزشکی و دارویی مورد نیاز از اصولی است که برای مقابله با تهدیدات جنگ نوین باید مد نظر قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: آخرین اصل اجرای تمرینات و رزمایش‌ها برای مقابله با جنگ نوین است، که ما برای مقابله با رزمایش‌های این‌چنینی در صدد بالا بردن افزایش و آگاهی نیروهای مسلح هستیم تا بتوانند در مواقع بحران به نحو احسن عمل کنند و شاهد حداقل تلفات باشیم.

کد خبر: # 149512051871

دیدگاهتان را بنویسید