قصه «مینا» روی آنتن رادیو سلامت

در برنامه «داستان ها و آدم ها» شبکه رادیویی سلامت، سه شنبه – 18 بهمن ماه، قصه «مینا» را بشنوید.
به گزارش صبای سلامت، برنامه «داستان ها و آدم ها» با اعلام داستان و روایت داستان آغاز می شود و در ادامه روان‎شناس و کارشناس این برنامه رادیویی به تحلیل روابط شخصیت ها و عناصر داستان،‌ نشانه شناسی و ارتباط داستان با مسایل و مصادیق واقعی جامعه امروز می پردازد.
این برنامه رادیویی، سه شنبه به داستان خوانی «مینا» به نویسندگی «کریستین بوبن» اختصاص دارد. بخشی از داستان کوتاه «» اثری از این نویسنده را در زیر می خوانید:
«پدرم کتاب‌های شکسپیر را برایم می‌خواند. من به داستان‌ها گوش نمی‌دادم؛ به صدا و لحن ادای موفقیت‌ها در آوایش، در مقر قلبم گوش می‌سپاردم. صدایش، طنین حقیقت بود؛ نوای بی‌کلامی‌ که حقیقت زندگی را ابراز می‌داشت؛ صدایی از نمایش دلبستگی شیرین شبانه. علم پزشکی نسج سینه‌ام را همراه با تمامی کتاب‌های درونش سوزانده اما توان مقاومت را در برابر آن صدای مطمئن رسا ندارد. در جایی‌که اکنون هستم و در آینده خواهم بود و همیشه با آن عشقی که به یکباره و برای همه به قلب دخترک اهدا شد، خواهم ماند.»
«اسم من اُفلیاست. اکنون چهل و پنج ساله‌ام و مبتلا به سرطان. پزشکان با من بسیار مهربان‌اند. لباس‌های سابق، موها و لبخندهایم را از من می‌گیرند و بعد به من اطمینان می‌دهند که به زودی همه‌ی آن چیزها و امتیازهای گذشته‌ام را بازخواهم یافت. من نمی‌دانم آیا آنان واقعاً راست می‌گویند یا نه. رفتار پزشکان با بیمارانشان به مثابه بزرگسالانی است که با بچّه‌هایشان صحبت می‌کنند. وقتی حرف می‌زنند صدایشان را نمی‌شنوی اما در پایان خیلی چیزها را درک می‌کنی»
گفتنی است، برنامه «داستان ها و آدم ها» به تهیه کنندگی «سارا شریفی» روزهای سه شنبه از ساعت 18:30 دقیقه پخش می شود.

کد خبر: # 1401111717785