رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو:

ضوابط خدمات پس از فروش تجهیزات پزشکی کاربردی شد

رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه هنوز دستوری مبنی بر الزام  استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش در حوزه تجهیزات و ملزومات  پزشکی داده نشده است از تنظیم کاربردی "ضوابط  خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی" به منظور تسهیل در امور درمان خبر داد.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی سازمان غذا و دارو ، رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو با بیان اینکه  اصولا فلسفه  وجودی  ایجاد  اداره  متبوعش ساماندهی خدمات پس از فروش بوده است اظهارداشت:  گرچه دارا بودن نرم افزار خدمات پس از فروش در حوزه تجهیزات و ملزومات  پزشکی  نزد ما  از امتیاز ویژه ای  برخوردار است  اما هنوز دستور به  الزام آن داده نشده است. 

مهندس حسین عظیم زاده با اشاره به تفاوت ارائه خدمات پس از فروش در  حوزه تجهیزات پزشکی و دیگر حوزه ها  افزود:  نخست اینکه ابزارهای  سرویس و تعمیردراین حوزه نسبت به حوزه های دیگر اختصاصی و پرهزینه تر هستند  نکته دوم  اینکه تعمیرکار تجهیزات پزشکی نمی توانند با اتکا به تجربه صرف و  بدون کسب آموزشهای  تخصصی و فنی، خود را صاحب مهارت در این حوزه بداند.

وی  مسئله "سلامت محور" بودن تجهیزات و ملزومات پزشکی را یکی دیگر از نکات متمایز خدمات پس از فروش حوزه تجهیزات پزشکی و دیگر حوزه ها دانست و  در ضرورت آن گفت: اگر دستگاه بصورت صحیح  تعمیر نشود حتی ممکن است جان افراد را تا آستانه مرگ به خطر  اندازد.

 مهندس عظیم زاده همچنین تاکید کرد موضوع تعمیرات و نگهداری تجهیزات پزشکی اصول و قواعد خاصی دارد که نمی توان سرسری از آن گذشت.

رییس اداره مهندسی و نگهداری تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو همچنین با اشاره به تنظیم کاربردی "ضوابط خدمات پس از فروش شرکت های تجهیزات پزشکی" تصریح کرد:  سابقه تدوین آن به حدود ۱۰ سال  پیش و  زمانی که برنامه و آیین نامه ای برای خدمات دراین حوزه وجود نداشت باز می گردد هر چند در آنزمان هم  اگر شرکتی قصد ارائه  خدمات می داشت اصولا مبنای آنرا نمی دانست.

کد خبر: # 149512081930

دیدگاهتان را بنویسید