ضرورت حمایت دولت از شرکت های توانمند داخلی برای ورود به بازار اوراسیا

 

کشورهای منطقه اوراسیا و قفقاز به دلیل وسعت جغرافیایی و جمعیت از نظر اقتصادی اخیراً کانون توجه تجار و شرکت های مختلف قرار گرفته است. در این میان کشور گرجستان به دلیل برخورداری از زمین های حاصلخیز، منابع آبی فراوان و ثبات سیاسی فرصت های بسیار خوبی جهت ورود به بازار و یا سرمایه گذاری در طرح های صنعتی و غیر صنعتی را پیش روی کشور ما به ویژه استان های شمالی فراهم نموده است.

به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه خبری صبای سلامت ، دکتر حجت بقایی عضو مشاور کانون زیست بوم کارآفرینی و عضو دپارتمان خبر و رسانه پردیس کارآفرینی دانشگاه ابن سینای گرجستان  اظهار داشت : در چند سال اخیر جهت ارتباط بازرگانان و تجار با کشورهای همسایه و منطقه چه در اوراسیا و چه در خاورمیانه ، اتفاقات نسبتا خوبی افتاده هر چند ادامه دار و ثابت نبوده است .

بقایی گفت: در سال های فعالیتم در بخش های مختلف اقتصادی و فرهنگی با بسیاری از تولید کنندگان ، سرمایه گذاران و اساتیدی که عاشق ایران هستند مواجه شدم که هدفشان پیشرفت از طریق پیاده سازی و بومی سازی تکنولوژی های نوین در کشور بدون هیچ چشم داشتی است و این یعنی فرصت برای دولت که با مدیریت صحیح و کارشناسانه موانع تولید را بر طرف کند و از این طریق ایجاد اشتغال و درآمدزایی کمک کند.

وی افزود: ارتباط با گرجستان برای بندرانزلی ، آستارا ، منطقه آزاد انزلی ، فرودگاه رشت ، فرودگاه تبریز ، اردبیل ، ارومیه و برای مناطق شمال کشور فرصت های خوبی فراهم می کند که متاسفانه عدم برنامه ریزی درست موجب سوخت شدن فرصت‌ها می شود.

به عقیده کارشناسان یکی از شرایط برون رفت از تحریم های ظالمانه توجه و حمایت قوای مجریه و مقننه از شرکت‌های توانمند داخلی در رفع موانع تولید و ایجاد بازارهای صادراتی می باشد. ایجاد فرصت های صادراتی نه تنها موجب رشد و شکوفایی این شرکت ها می شود بلکه زمینه اشتغال و ارزآوری را برای کشور فراهم می‌کند. گفتنی است بررسی‌های به عمل آمده نشان می‌دهد بسیاری از مشاغل و حرف این کشورها علاقمند به همکاری با شرکت های توانمند ایرانی در حوزه های مختلف صنعتی و سرمایه گذاری می باشند.

انتهای پیام/

خبرنگار: حمید رضا مهدی پور

کد خبر: # 1400120315846

دیدگاهتان را بنویسید