عضو كميسيون امنيت ملي

ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز و توسعه امداد هوایی در کشور

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: باید برای پیشگیری از سوانح و حوادث و آسیب های بعد از آن، یک همکاری فرابخشی صورت بگیرد.
به گزارش صبای سلامت، دکتر محمدجواد جمالی نوبندگانی ، عضو کمیسیون امنیت ملی در خصوص پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: متاسفانه بر اساس حوادث و سوانح جاده ای، بسیاری از افراد جامعه فوت می کنند. در سال بیش از ۱۷ هزار فوتی داریم. البته باید از دست اندرکارانی که با تلاششان در چند سال گذشته عدد ٢٧ هزار تا را به ١٧هزار رساندند، تشکر کنیم؛ ولی باید برای پیشگیری از سوانح و حوادث و آسیب های بعد از آن، یک همکاری فرابخشی صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه از نظر توسعه جاده و راه آهن باید خیلی بیشتر از این ها کار کنیم، افزود: یعنی سفرهای جاده ای را کاهش دهیم. می بایست جاده ها را به شکل بزرگراه یا آزادراه در بیاوریم. کنترل روی جاده ها بیشتر از اینکه هست باشد. به هر کسی و به سهولت گواهینامه رانندگی ندهیم.
عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: بحث دیگر این است که ما نقاط حادثه خیز را حتما باید اصلاح کنیم. باید سرعت سرصحنه رسیدن برای نجات مجروحین را افزایش دهیم. به خصوص بحث امداد هوایی خیلی مهم است و حتی آموزش به آن هایی که سر صحنه می آیند و حتی بیمارستان ها در بخش اورژانس ، پرستاران و پزشکان حتما آموزش های لازم برای بیمارهای ترومایی را داشته باشند.
وی در  رادیو سلامت گفت: البته یک گله مندی دارم از بسیاری از رانندگانی که ماشین ها و موتورها که در شب چراغ هایشان روشن نیست و ندارند و کمتر با این ها برخورد می شود با این قبیل باید بیشتر برخورد شود و موضوع دیگر عدم رعایت مسائل ایمنی است از جهت کلاه برای موتور سواران.
عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان اظهارداشت: که درصدی از آسیب ها هم مربوط به ساختمان ها است به خصوص در حوزه فاضلاب و چاه ها که هیچ کنترلی روی این ها نیست.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149608063926

دیدگاهتان را بنویسید