شاعر و طنزپرداز سرشناس کرمانی درگذشت

دکتر کیومرث منشی زاده شاعر و طنز پرداز کرمانی در ۷۹ سالگی در تهران درگذشت

دکتر کیومرث منشی زاده معروف به" شاعر ریاضی" در ۷۹ سالگی و در بیمارستان فیروزگر تهران به دلیل سکته مغزی جان به جان آفرین تقدیم کرد .

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از کرمان شهر آن لاین خانواده این شاعر سرشناس کرمانی پی گیر اخذ مجوز خاکسپاری ایشان در قطعه موسوم به قطعه هنرمندان بهشت زهرا می باشند .

دکتر منشی زاده متولد ۱۳۱۷ شمسی در کرمان بود. دوره تحصیلات ابتدایی و دبیرستانی را در زادگاهش به پایان رسانید و سپس عازم تهران شد و موفق به کسب لیسانس در رشته اقتصاد از دانشکده حقوق شد. سپس به آمریکا رفت و تحصیلات خود را در زمینه ریاضیات و فیزیک اتمی دنبال کرد. پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و در سازمان برنامه و بودجه به کارپرداخت.

از ویژگی های منحصر به فرد اشعار دکتر منشی زاده تلفیق شعر با ریاضی، فیزیک و فلسفه  است . او با بنیانگذاری "شعر ریاضی" و "شعر رنگی"، شیوه نوینی در طنز نویسی ایجاد کرد. منشی زاده تسلط و آشنایی کامل به چندین زبان بین المللی داشته و دارای تحصیلات آکادمیک در رشته های فلسفه، ریاضی و حقوق بود.

در سال های ۹۰ و ۹۱ و به تهیه کنندگی داریوش مهرجویی مستند سینمایی " شعر رنگی" درباره کیومرث منشی زاده ساخته شد نام این مستند سینمایی برگرفته از نام یکی از اشعار دکتر منشی زاده است و مستند مذکور توسط خانم وحیده محمدی فر همسر داریوش مهرجویی کارگردانی شده است .

دکتر منشی زاده همچنین سابقه تدریس درس جامعه‌شناسی هنر دردانشگاه هنر را نیز در کارنامه دارد .

از جمله کتاب‌های اومی توان به "سفرنامه مرد مالیخولیایی رنگ پریده" ، "قرمز تر از سفید" و "حافظ حافظ" اشاره کرد .

 

سیدرضا میرحسینی

کد خبر: # 149601302567

دیدگاهتان را بنویسید