همزمان با روز بزرگداشت شهدا و تکریم مادران و همسران شهدا :

سومین یادواره ۱۰۲ شهید منطقه آزاد انزلی برگزار شد

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد انزلی، مهندس رضا مسرور رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل این سازمان در مراسم سومین یادواره ۱۰۲ شهید منطقه که همزمان با روز بزرگداشت شهدا در مجتمع فرهنگی شهید مطهری برگزار شد با تصریح بر اینکه جایگاه شهدا بسیار رفیع است، هدف اصلی برگزاری این مراسم بزرگداشت را عمل به منویات رهبر معظم انقلاب بیان کرد و اظهار داشت: ایشان می فرمایند که زنده نگهداشتن یاد شهداء موجب تداوم حرکت انقلاب می شود چراکه این یاد با توجه به سیره و عملکرد آن عزیزان الگویی مناسب برای مردم و ما مسئولین محسوب می شود.

رییس هیات مدیره سازمان با اشاره به این نکته که جایگاه شهید در همه ادیان و ملت ها عزیز بوده در حالی که در اسلام این جایگاه بسیار رفیع اعلام شده است، افزود: در روایات اسلامی تأکید شده که در روز قیامت شفاعت سه گروه از سوی خداوند مورد قبول واقع می شود، انبیاء، علما و شهدا ، بنابراین باید توجه داشته باشیم آنگونه عمل کنیم که در آن روز آنها شفیع ما باشند.

مهندس مسرور در ادامه به سخنانی از شهید مطهری در خصوص مقام شهدا اشاره و خاطرنشان کرد: هر فردی شایستگی مجاهد در راه خدا و شهادت را ندارد و خداوند این در را بر روی دوستان خاص خویش گشوده است، در نتیجه شهیدان فی سبیل ا.. بالاتر از اولیاء خداوند بوده بلکه هم رده با اولیاء خاص خداوند قرار دارند و ما باید به این نکته توجه کنیم.

وی در پایان از خانواده شهدایی که در این مراسم شرکت کرده و دعوت سازمان متبوع وی را اجابت کردند قدردانی نمود.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب‌یزدی در سومین یادواره ۱۰۲ شهید منطقه آزاد انزلی در مجتمع فرهنگی شهید مطهری این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دوران دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای آتش‌نشان اظهار کرد: در این روز که به عنوان روز شهدا و تکریم مادران شهدا نام گذاری شده است همگان باید از فضایل اخلاقی حضرت ام البنین بهره مند شوند و باید توجه کرد که شهدا در دامن چه مادرانی پرورش یافتند وهمگان باید بدانند صعود و سقوط ارکان هر کشوری در گرو نقش مادران بوده و اساساً ارزش ها، استقلال و امنیت هر کشوری وابسطه به توجه مادران به تربیت فرزندان است.

ادیب یزدی با قدردانی از توجه سازمان منطقه آزاد انزلی به تکریم مقام شهداء و مادران شهید افزود: این اقدام قابل ستایش گام خوبی جهت الگوسازی برای مادران کنونی و آینده است تا با توجه به سیره مادران شهدا  به اهمیت نقش و  جایگاه واقعی خود پی ببرند.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با تشریح جایگاه و نقش مادران در جامعه خاطر نشان کرد : مهم ترین و اصلی ترین نقش مادران در جامعه امروز تربیت فرزندان بوده و با هدایت و تاثیرگذاری بر فرزندان مانع ایجاد آشفتگی در جامعه و کاهش آمار اختلافات در زندگی مشترک زوج های جوان میشوند و با تشریح جایگاه مادران به عنوان محور اصلی خانواده است که میتوان  گفت کانون خانواده اصلی‌ترین نهاد جهان محسوب می‌شود.

وی از اقدامات انجام شده در دوران مدیریت فعلی سازمان منطقه آزاد انزلی را در جهت توسعه همه جانبه منطقه آزاد و کشور ارزشمند دانست و اظهار داشت: یقینآ خیر و برکت حمایت های این سازمان از برگزاری مراسم های فرهنگی و مذهبی  به ویژه بزرگداشت یاد و خاطر شهدا و حمایت از فعالیت های فرهنگی و مذهبی در موفقیت و توسعه روز افزون منطقه تاثیر بسزایی داشته است.

گفتنی است در این مراسم از حاجیه خانم کریم بخش مادر سه شهید ،چهار جانباز و یک آزاده و حاجیه خانم یوسفی مادر سه شهید با حضور مهندس مسرور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ادیب ‌یزدی، حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندر انزلی،حجت الاسلام علیزاده نماینده وزارت ارشاد در دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مدیر کل بنیاد شهید گیلان در حضور خانواده شهدا و ایثارگران تجلیل و قدر دانی شد.

بنا بر این گزارش از دیگر بخش های مهم مراسم مداحی ذکر اهل بیت حاج محسن طاهری و اجرای مجری توانمند صدا و سیمای کشور سید کمال هاشم زاده ،پخش نماهنگ شهدای منطقه و اجرای یک قطعه موسیقی در تجلیل از مقام شامخ شهدا بوده و همچنین  حاضران از نمایشگاه آثار دفاع مقدس و تصاویر شهیدان منطقه در بخش جنبی این مراسم بازدید بعمل آوردند.

کد خبر: # 149512242197

دیدگاهتان را بنویسید