ساخت نخستین پارک علم‌وفناوری سلامت شمال کشور آغاز شد

عملیات اجرایی پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه همزمان با دومین روز از هفته دولت با حضور استاندار مازندران آغاز شد.

به گزارش صبای سلامت ، پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مازندران نخستین پارک حوزه سلامت در استان های شمالی کشور و چهارمین پارک سلامت در کشور محسوب می شود. مجوز این پارک تیر ماه سال جاری در  دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی کشور به تصویب نهایی رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مراسم آغاز عملیات اجرایی پارک علم و فناوری سلام این دانشگاه هدف از راه اندازی آن را بهره گیری از ایده های نو در راستای سلامت محوری و کارکر نسل جدید دانشگاه ها بیان کرد.
دکتر سیدعباس موسوی گفت : صدور مجوز برای پارک علم و فناوری سلامت پس از ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی مازندران از تیپ ۲ به تیپ ۱ می تواند فعالیت دانش بنیان را در حوزه سلامت افزایش دهد.
وی افزایش مراکز تحقیقاتی  و سرانه پژوهشی را از دیگر مزیت های پارک علم و فناوری سلامت بیان کرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که پارک علم و فناوری در زمینی به مساحت هفت هکتار در پردیس پیامبر اعظم (ص) در دست ساخت قرار گرفت و در بودجه سال جاری حدود ۶ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده است.
وی میزان اعتبار مورد نیاز برای استقرار پارک علم و فناوری سلامت را حدود ۲۰۰ میلیارد ریال برآورد کرد و اظهار داشت : در بودجه سال ۱۴۰۰  اعتبار مستقل در قانون بودجه برای این پروژه مصوب خواهد شد.
موسوی از پیگیری استاندار مازندران برای تصویب پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان قدردانی کرد و خواهان تداوم حمایت های مادی و معنوی برای تکمیل پروژه ساختمانی این پارک شد.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی ، درمانی مازندران سال ۱۳۶۷ فعالیتش را آغاز کرد . این دانشگاه در حال حاضر در قالب هشت معاونت آموزشی، درمان ، بهداشتی ،تحقیقات و فناوری ، غذا و دارو ، امور اجتماعی ، دانشجویی و فرهنگی و توسعه مدیریت و منابع با بیش از ۱۹ هزار نیروی انسانی شاغل در یکهزار و ۱۱۰ خانه بهداشت روستایی، ۳۱۵ مرکز بهداشتی درمانی، ۵۴ پایگاه بهداشتی درمانی ، ۲۱ شبکه و مرکز بهداشت و درمان و ۲۵ بیمارستان به بیش از سه میلیون نفر جمعیت استان و بخش اعظمی از مسافران ، خدمات بهداشتی درمانی ارائه می دهد .

دانشگاه علوم پزشکی مازندران دارای ۱۰ دانشکده شامل ؛ پزشکی ، داروسازی ، بهداشت ، پرستاری و مامایی ساری ، پیراپزشکی، دندانپزشکی، پرستاری بهشهر ، پرستاری و پیراپزشکی آمل ، پردیس خودگران رامسرو فناوری های نوین است. این دانشگاه ۴۵۰ عضو هیأت علمی و بیش از هشت هزار دانشجو دارد که در  ۱۰۴ رشته تحصیل می کنند.

این دانشگاه همچنین دارای ۲ پژوهشکده، ۱۸ مرکز تحقیقاتی ، ۱۰ مرکز رشد واحدهای فناوری و چهار شرکت دانش بنیان است.

کد خبر: # 1499060310058