داور نهایی «جایزه ایثار و رسانه» :

رسانه‌ها به موضوع ایثار کم توجه نباشند

داور نهایی «جایزه ایثار و رسانه» با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت، گفت: امیدوارم که این جایزه بتواند امکانی را به رسانه‌ها بدهد تا برای گسترش فرهنگ نیکوکاری و ایثار بیش از پیش فعالیت کنند.

به گزارش صبای سلامت ، گروه فرهنگ و هنر دفاع پرس ، «علیرضا ملکیان» داور نهایی بخش جهاد و شهادت جایزه «ایثار و رسانه»، غالب شدن فضای سیاسی بر مطبوعات را یکی از آفات رسانه‌ها دانست و گفت: وقتی رسانه‌ها به مسائل اجتماعی کمتر می‌پردازند طبیعی است که از موضوع ایثار و فداکاری غافل شوند و این جشنواره شاید تلنگری به رسانه‌ها باشد که کمی از مسائل سیاسی فاصله گرفته و به موضوعاتی چون ایثار و شهادت توجه کنند.

ملکیان با اشاره به اینکه در حوزه ایثار و رسانه موضوعات فراوانی وجود دارد که رسانه‌ها می‌توانند به هر کدام از آن‌ها به طور ویژه بپردازند، ادامه داد: موضوعاتی چون وصیت‌نامه شهدا و ایثارگری‌هایی که رزمندگان در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده‌اند سوژه‌های مناسبی است که رسانه‌ها با پرداختن به آن، تاثیر مطلوبی روی جامعه خواهند داشت. ما نمونه‌های فراوانی از جانبازان و رزمندگان داریم که اگر زندگی آن‌ها به درستی بیان شود به طور حتم می‌تواند الگوهای مناسبی برای جامعه و نسل جوان باشند.

داور نهایی بخش جهاد و شهادت، جانبازی در دوران دفاع مقدس را کمال ایثارگری دانست و گفت: امروز رسانه‌ها و مردم باید به سمتی حرکت کنند تا در بخش‌های کوچک جامعه مردم تشویق به دگرخواهی شوند و از خود فداکاری نشان دهند.

وی در خاتمه تاکید کرد: برجسته‌سازی چهره کسانی که ازخودگذشتگی کرده‌اند توسط رسانه‌ها برای جامعه مفید خواهد بود. اگر مردم نسبت به رفتارهای ایثارگرایانه حساس شوند باتوجه به روح ازخودگذشتگی که در میان ایرانیان وجود دارد، قطعا تمایل به ازخودگذشتگی در آنان بیشتر می شود.

 

کد خبر: # 14951008872

دیدگاهتان را بنویسید