مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو:

داروی بی شناسه، محلی از اعراب ندارد/اتصالTTACبهELP برای جلوگیری از ورود قاچاق دارو

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه داروی بی شناسه محلی از اعراب ندارد گفت: برای نظارت بیشتر و جلوگیری از دارو های قاچاق و تقلبی سامانه سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو به سامانه تجارت فرامرزی گمرک متصل شده است.

مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو در گفت و گو با ایفدانا، با بیان اینکه علی رغم باور عمومی داروهای تقلبی نه تنها در کارخانه بلکه در هیچ جای دیگری ساخته نمی شوند اظهار داشت: امروزه برخی افراد سودجو  با استفاده از یک چاپگر ساده، برچسب داروهای ضد سرطانی و گران قیمت را جعل و به فروش می رسانند.

دکتر اکبر عبداللهی اصل  ادامه داد: افراد متقلب در این حوزه آنقدر وقیح شده اند که حتی زحمت تولید دارو، را هم به خود نمی دهند و برای منافع مادی و اقتصادی همواره کوتاهترین راه ممکن را بر می گزینند.

وی  در بخش دیگری از گفتگویش با  پایگاه خبری سازمان غذا و دارو  در خصوص همکاری با گمرک کشور برای کنترل داروهای ترخیص شده اظهار داشت: از آنجا که هیچ فرآورده دارویی نباید بدون شناسه وارد بازار می شد سازمان غذا و دارو، سال ۹۵ و در راستای نظارت بر فرآورده های گمرک و جلوگیری از معضل قاچاق، سامانه رهگیری و ردیابی سازمان غذا و دارو را به سامانه Epl گمرک کشورمتصل کرد.

دکتر عبدالهی عنوان داشت: از ابتدای سال ۱۳۹۵ مقرر کردیم که فراورده دارویی بی شناسنامه ای وارد سطح عرضه نشود به همین دلیل فعالیت سامانه رهگیری و ردیابی دارو از سال ۹۲  آغاز و چندین مرتبه برای شرکت های تولید کننده و تامین کننده دارو تمدید شد؛ اکنون متولیان عرضه ومردم می دانند که  داروی بی شناسه از نظر ما محلی از اعراب ندارد و آندسته اقلام دارویی که  بدون شناسه رویت می شوند یا تقلبی اند و یا قاچاق که طبیعتا هیچ اعتمادی به آنها وجود ندارد.

کد خبر: # 149603133131

دیدگاهتان را بنویسید