وزیر بهداشت

حضور ۶۰۰۰ نیروی بهداشت و درمان برای خدمت رسانی در اربعین حسینی

وزیر بهداشت از حضور ۶۰۰۰ نیروی بهداشت و درمان برای خدمت رسانی در اربعین حسینی خبر داد و گفت: امسال ظرفیت ارائه خدمات ما در مراسم اربعین حسینی به سه برابر افزایش یافته است.

به گزارش صبای سلامت، دکتر سیدحسن هاشمی در مراسم اعزام کاروان بهداشت و درمان اربعین حسینی با بیان اینکه امروز اولین گروه کاروان بهداشت و درمان برای اربعین حسینی اعزام می‌شوند، گفت: بدون شک، این ماموریت فرصتی بسیار مغتنم خواهد بود.
خوشبختانه امسال ظرفیت خدمات بهداشتی و درمانی ما برای مراسم اربعین به سه برابر افزایش یافته و از بالگردهای هوایی و هواپیماها نیز استفاده می‌کنیم. همچنین بیمارستان‌های صحرایی ایجاد شدند و بیمارستان‌های ثابت هم در مرزها تجهیز شده‌اند. بنابراین مقدار زیادی از کمک‌های مردمی و دولتی در خدمت زائران خواهد بود.
وزیر بهداشت متذکر شد: می‌توان قدرت ناب اسلام را در مراسم اربعین دید که در پرتو انقلاب اسلامی بعد از قرن‌ها خودنمایی کرده است و این پاسخی است به کسانی که چشم دیدن امت اسلامی را ندارند؛ چرا که آنها نمی‌توانند اسلام را بشناسند و کور هستند و راه‌هایی که برای آسیب به دین اسلام انتخاب می‌کنند، به بیراهه ختم می‌شود، زیرا باطل نابود شدنی است.
شایان ذکر است ۸۰۰ دستگاه امبولانس برای مراسم پیاده روی اربعین حسینی اعزام شده و نیز کارشناسان بهداشت محیط هم به منظور تامین سلامت زوار حسینی به کربلای معلا اعزام شده و خدمت رسانی خواهند کرد. همچنین بیمارستان CBRn (پیشگیری از حوادث بیولوژیکی، شیمیایی و هسته ای) دایر می گردد.
دکتر جان بابایی معاون درمان هم از اعزام دستگاه های دیالیز سیار و خدمات پرتابل دندانپزشکی به زایران اربعین ۹۶ خبر داد و افزود: ۹ بیمارستان در کشور برای ارایه خدمات امادگی دارند و تعداد متخصصان بیشتری به این مراکز اعزام شده اند.
همچنین از طریق هماهنگی با وزارت بهداشت عراق در نجف و کربلا، متخصصان ایرانی برای کمک و خدمت رسانی به زایران مستقر شده اند.

 

کد خبر: # 149608033876

دیدگاهتان را بنویسید