حال سینمای ایران خوب نیست ، اسطوره ها غمگینند

صبای سلامت- دکتر حجت بقایی پژوهشگر و فیلمساز در پیامی که در پایگاه شخصی خود منتشر کرد به فیلم پخش شده از سوی استاد داریوش مهرجویی واکنش نشان داد .
چندی پیش از طریق دوستی متوجه شدم سه تن از تهیه کنندگان حدود 15 میلیون تومان در طول سه ماه از حق الزحمه بنده و چهارتن از دوستان را بالا کشیدند .

به مدیرمان خیلی مسالمت آمیز اعتراض کردم ، و ایشان گفتند : با تعامل کار را پیش ببرید .

و من گفتم : تعامل یعنی چه ؟ ایشان دارند می گیرند و نمی دهند و . . . . . . . . .

و این شد که داشتم خود را آماده می کردم برای یک جدال در تاسوکی ،،،

جالب اینه که من خودم دارم حقوق یاد می گیرم برای دفاع از مردمی که به من مراجعه می کنند ،

می دانید سال هاست که کمی با هنر قهر کرده ام .

دیروز حدود چهارساعت پیاده روی کردم تا سرحال بیایم ، بعد از ظهر دو جلسه حقوقی مهم داشتم . . . خدا را شکر ترکش ها در جلسه نمایان نشد لیکن اساتید فهمیدند من انرژی هر روز را ندارم .

رفتم خانه به یکی از اساتید زنگ زدم برای گرفتن راهکار ، و حدود دوساعتی با هم گفتگو کردیم .

امروز صبح باران شدید بود ، صبح پر انرژی بودم اما یک چیزی درونم مانع آمدنم می شد . بی خیال سرویس شدم و حدود یک ساعتی زیر باران پیاده روی کردم . تا حداقل کمی سرحال تر به اداره برسم .

سر راه ماشینی مرا سوار کرد . یکی از بازنشستگان قدیمی بود که خودشان در مورد برخی مسایل پیش آمده در روزگار صحبت کردند .

قبل از مطالعه صبحگاهی ( نیم ساعت هر روز صبح مطالعه می کنم ) در اتاق داشتم پیامها را سرچ می کردم . می گم اصلا حسم یک جوری بود .

که ناگهان یکی از اسطوره های سینما و تلویزیون فیلمی برایم ارسال کرده بود . من معمولا فیلم باز نمی کنم . لیکن چون از استاد بود می دانستم که باید مطلبی باشد .

فیلم را باز کردم : اعتراض استاد داریوش مهرجویی بود ، برای فیلم آخرش که توقیف شده بود و درد دلهای ایشان در مورد فیلمنامه های قبلی . . .

من کاری به سیاست و غیره و ذالک ندارم ، با صحبتهای استاد احمدرضا معتمدی (( که مستندهای ایران ایشان هرسال دهها بار از رسانه ملی پخش می شود.))

اصلا تصاویر ایشان به نظرم جزو ماندگارترین تصاویر تاریخ سینمای ایران است . . . پشت تریبون جشنواره فیلم فجر قلبم درد گرفت . . .

تا سکته ها و مرگ برخی بازیگران و . . .

و حالا هم این اسطوره سینما . . .

حسم خوب نیست

وقتی می بینم

حال سینمای ایران خوب نیست ،

اسطوره ها غمگینند.

 

انتهای پیام/

 

کد خبر: # 1400121616151