کاشف برنج هاشمی؛

مسئولین به جز لوح‌تقدیر چیز دیگری ندادند

هاشمی‌زاده، کشاورزی از روستای چاپارخانه از بخش خمام استان گیلان است که بدون کمک‌های دولتی توانست یکی‌از بهترین نمونه از برنج‌های ایرانی را کشف و به رشد کشاورزی برنج ایرانی کمک شایانی کند.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت، هاشمی زاده در پاسخ به پرسشی که مسئولان در این سال‌ها از او بابت این کار، تقدیر کردند یا نه می‌گوید: «هیچ چیزی به من ندادند تا بتوانم کارم را گسترش بدهم یا مثلا وام‌های ارزان‌قیمت یا ماشین‌های کشاورزی برای انجام بهتر کارها در اختیارم بگذارند. در حالی که شالی کاری فعالیتی سخت و هزینه‌بر است.

به ‌رغم آن که برنج به‌دست‌آمده در شالیزار ما سفره‌های زیادی را رنگین کرده و به کشاورزی ایران و کشاورزان زیادی کمک کرده اما ما زندگی راحتی نداشته‌ایم. مسئولان در این مسیر سخت، چند سال در میان، فقط چند  لوح تقدیر به من دادند و بس.»

گفتنی است سال‌هاست که آوازه برنج هاشمی در همه جای کشورمان پیچیده و مهمان خوشمزه سفره بیشتر ایرانی‌ها شده است، اما ماجرای کشف این برنج به سی و چند سال پیش برمی‌گردد؛ روزی که «یوسف هاشمی‌زاده» در میان صدها هزار خوشه‌ طلایی برنج، توجه‌اش به چند خوشه بلندتر و نازک‌تر جلب شد. آن دانه‌ها در آن زمان، فقط و فقط 3 مشت شد و سال‌ها طول کشید تا مثل امروزی فرابرسد که در 80 درصد زمین‌های گیلان، برنج هاشمی نشا  شود.

 

انتهای پیام/

کد خبر: # 1400121616146