توسعه امکانات، مانع از مهاجرت روستاییان است

با توسعه امکانات آموزشی و تفریحی در روستاها، مانع از مهاجرت ساکنین این مناطق به شهرها می شود.
به گزارش صبای سلامت، دکتر فروغ السادات بنی هاشم، مشاور وزیر جهاد کشاورزی در امر زنان،  با اشاره به برنامه های این نهاد دولتی به مناسبت روز جهانی غذا گفت: حضور تسهیل گران توسعه روستایی از برنامه های این وزارتخانه به منظور تحقق امنیت غذایی است.
وی هدف از حضور تسهیل گران روستایی را توسعه اجتماعی عنوان و تصریح کرد: با انتخاب زنان از جمعیت های روستایی و بومی، آموزش تسهیل گران انجام خواهد شد.
مدیرکل دفتر توسعه فعالیت های کشاورزی زنان روستایی-عشایری متذکر شد: سهم زنان از تسهیل گران مشخص نیست.
بنی هاشم افزود: کشورهای موفق در توسعه روستاها مانند هند، تایلند و بنگلادش، برای احرای برنامه های ملی و توسعه ای از حضور زنان روستایی بهره گرفتند.
دکتر ربابه شیخ الاسلام، متخصص ایپومولوژی تغذیه نیز ثروت ملی متعلق به تمام مناطق کشور دانست و خاطرنشان کرد: لازم است بخشی از پول هایی که در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری می شود، به روستاها تخصیص یابد.
وی در گفتگو با برنامه «نیم نگاه» شبکه رادیویی سلامت با تاکید بر این که باید اطلاعات امنیت غذایی در کشور و نقشه مناطق مختلف تهیه شود، گفت: برای مراقبت های بهداشتی اولیه و توسعه مراکز بهداشتی در روستاها، هزینه های پرت حذف شد که نتیجه بخش بود.
شیخ الاسلام در پایان اظهارداشت: از سوی دیگر، با توسعه امکانات آموزشی، فرهنگی و تفریحی در این مناطق شاهد کاهش مهاجرت روستاییان به مناطق شهری خواهیم بود.

کد خبر: # 149607263776

دیدگاهتان را بنویسید