عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی؛

از حوادث، پیشگیری کنیم تا کام مردم تلخ نشود

می توانیم جلوی بسیاری از سوانح و حوادثی را بگیریم که تا به امروز کام مردم را تلخ و از لحاظ اقتصادی، آسیب های جدی به کشور وارد کرده است.
به گزارش صبای سلامت، دکتر همایون هاشمی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با شبکه رادیویی سلامت با اشاره به نقش پیشگیری از سوانح و حوادث گفت: بحث پیشگیری در همه حوزه ها به عنوان یک قاعده تغییرناپذیر مطرح شده است اما در کشور ما به این قاعده، آن طور که باید اهمیت داده نشده و متاسفانه کشورِ پیش بینی محور و پیشگیری محوری نیستیم.
وی ادامه داد: در بحث بیماری های واگیردار، پیشگیری، نخستین اقدام است. ما در بحث سوانح و حوادث و آسیب های اجتماعی، با پیش بینی های مناسب و پیشگیری های لازم می توانیم از وقوع بسیاری از سوانح و حوادث، جلوگیری کنیم. حوادثی که کام مردم را تلخ و از لحاظ اقتصادی، آسیب های اجتماعی جدی به کشور وارد می کنند.
وی در ادامه بیان کرد: به عنوان مثال در کشور ما که کشوری است با ۸۰ میلیون نفر جمعیت، باید پیش از واقعه تعداد بسیاری از پروتکل ها را بنویسیم و آن ها را به اجرا درآوریم.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با تدوین برنامه ها و پروتکل های پیشگیری برای سوانح جاده ای و حوادثی که در مباحث اجتماعی به نام آسیب های اجتماعی تعریف شده اند می توان از وقوع آسیب هایی از قبیل خودکشی نیز پیشگیری کرد.
هاشمی در ادامه تصریح کرد: اگر برای پیشگیری از سوانح و حوادث، بیندیشیم و برایش بودجه سرانه مناسبی قائل شویم آن زمان می توانیم به نتایج مطلوبی برسیم و شاهد کاهش چشمگیر مرگ و میر و آسیب های اجتماعی باشیم. اینگونه، دولت می تواند با فراغ خاطر به کارهای دیگرش بپردازد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: اینجا هزینه پیشگیری نسبت به هزینه مداخله و درمان، یک پنجم است یعنی اگر قرار شود یک تومان هزینه کنیم در بخش مداخلات، ۱۵ تومان صرفه جویی کرده ایم.

کد خبر: # 149607263770

دیدگاهتان را بنویسید