ترکیب مرگبار سستی و نشستن طولانی عامل مرگ زودرس سالمندان

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از دکتر سوشا ، دستورالعمل فعالیت فیزیکی توصیه می‌کند که بزرگسالان بین ۶۴-۱۸ سال و افراد بالای ۶۵ سال باید هر هفته حداقل ۱۵۰ دقیقه فعالیت فیزیکی متوسط یا ۷۵ دقیقه فعالیت فیزیکی هوازی داشته باشند. به افرادی که قادر به انجام فعالیت فیزیکی نیستند نیز توصیه می‌شود تا جایی که وضعیت جسمانی و شرایط بدنی شان اجازه می‌دهد، از لحاظ جسمی فعال باشند.

 

این در حالی است که آمار نظر سنجی ملی سلامت سال ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که تنها ۴۴٫۹% از افراد مسن ۷۴-۶۵ سال، دستورالعمل‌های فعالیت بدنی را می‌دانند و همچنین تحقیقات قبلی نشان داده است که افراد مسن روزانه بیش از ۹ ساعت از وقت خود را صرف نشستن می‌کنند.

 

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که سستی و طولانی نشستن خطر مرگ و میر را در افراد بالای ۵۰ سال افزایش می‌دهد و سالمندانی با فعالیت بدنی کمتر، خطر مرگ و میر بالاتری دارند.

 

سستی و طولانی نشستن دشمن جان سالمندان

 

آسیب‌های سستی و طولانی نشستن به خوبی ثبت شده است. به عنوان مثال، مطالعه‌ای که اخیراً به چاپ رسیده است، نشان می‌دهد که سستی و طولانی نشستن (بیش از ۳ ساعت نشستن در روز) عامل بیش از ۴۳۰۰۰۰ مرگ در سراسر دنیا در هر سال است.

 

در این آخرین مطالعه، دکتر اولگا تئو (Olga Theou) از گروه پزشکی دانشگاه دالوشیای (Dalhousie) کانادا و همکارانش روی تأثیر سستی و طولانی نشستن بر افزایش خطر مرگ و میر در سالمندان مطالعه کردند.

 

دانشمندان در این مطالعه شیوه زندگی مربوط به ۳۱۴۱ بزرگسال ۵۰ ساله و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند. ساعات بیداری و میزان فعالیت این افراد در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفت تا میزان سلامتی و مرگ و میر افراد فعال با افرادی که دچاری سستی بوده و عادت به طولانی نشستن دارند، مقایسه شود. در این مطالعه شاخص سستی و ضعف در سالمندان با بررسی میزان خستگی، کاهش وزن ناخواسته و تمام مسائل مرتبط با پیری بررسی شد.

 

محققان متوجه شدند که سستی و طولانی نشستن با افزایش خطر مرگ همراه است و خطر مرگ و میر در افرادی که به خاطر سستی نمی‌توانند فعالیت بدنی داشته باشند، بسیار بالاتر از سالمندان فعال است. در واقع سستی باعث می‌شود که سالمندان بیشتر وقت خود را به نشستن گذرانده و فعالیت بدنی مناسبی نداشته باشند، در نتیجه سستی و طولانی نشستن یک ترکیب مرگبار هستند.

کد خبر: # 149605313596

دیدگاهتان را بنویسید