عضو كميسيون آب ،كشاورزي،منابع طبيعي مجلس شوراي اسلامي

خسارات جانی و مالی را با پیشگیری کاهش دهیم

می توانیم با توسعه زیرساختها، سازماندهی و تقویت نیروهای امدادی، و آموزش عمومی به مردم، خسارات جانی و مالی حوادث و سوانح را به حداقل برسانیم.
به گزارش صبای سلامت، مهندس عباس پاپی زاده ، عضو کمیسیون آب ،کشاورزی،منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی  در خصوص اهمیت بحث پیشگیری در حوزه حوادث گفت: حوادث طبیعی عموما حوادثی هستند که به یک باره اتفاق می افتد و هزینه های سنگینی را بر مردم تحمیل می کند. به دلیلی که یا نتوانستیم پیش بینی کنیم یا واقعا امکان پیش بینی ندارد.
وی ادامه داد: اما حوادث طبیعی را می توانیم به دو دسته تقسیم کنیم یک سری قابل پیش بینی هستند مثل بارندگی،سیل و تگرک که باید مسئولین و دستگاه ها و سازمان های مربوطه به موقع هشداردهند که در این زمینه یک سری نواقصی داریم. بعد از هشدار باید زمینه لازم برای پیشگیری هم فراهم شود مثلا برای بحث سیل در یک منطقه بلافاصله دستگاه های مربوطه قبل از وقوع این حوادث آمادگی لازم را در مردم ایجاد کنند و همچنین آمادگی لازم را برای خدمات رسانی حین وقوع هم در خود دستگاه های اجرایی ایجاد کنند آتش نشانی و سازمان هلال احمر و نیروهای نظامی و…
عضو کمیسیون آب ،کشاورزی،منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: حوادث غیرقابل پیش بینی هم وجود دارد مثل زلزله که واقعا نتوانستیم قبل از وقوع زلزله مردم را آگاه کنیم اما می توانیم یک سری آموزش هایی را به مردم بدهیم که مردم بتوانند در لحظه وقوع حادثه خسارت را به حداقل برسانند
وی در گفتگو با رادیو سلامت ادامه داد: در بحث ساخت و ساز باید نکات فنی، ایمنی و ساخت و ساز و بناها و زیربناها به خوبی دیده شود. آمادگی لازم برای مقاومت ساختمان ها فراهم گردد. آمادگی روانی و آموزشی را هم در ذهن مردم فراهم کنیم که در هنگام بروز حادثه ، نظم حداقلی رعایت شود و با برنامه هایی که تعیین شد مردم و دستگاه ها بدانند چه وظایفی دارند .
عضو کمیسیون آب ،کشاورزی،منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: در نهایت بحث مدیریت بحران است که باید بودجه کافی در اختیارشان قرار گیرد تا اقدامات پیشگیرانه را انجام بدهند تا بتوانند در زمان وقوع حادثه آسیب های جانی و مالی را به حداقل ممکن برسانند.
یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149608134052

دیدگاهتان را بنویسید