اگر به شدت عصبانی می شوید؛

بررسی های تیروئید را فراموش نکنید

یک متخصص داخلی گقت: پرکاری تیروئید، بیماری شایعی است که یا به علت خوردن دارو ایجاد می شود.

به گزارش صبای سلامت، دکتر ایرج خسرونیا ، متخصص داخلی در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه پرکاری تیروئید، بیماری شایعی است که یا به علت خوردن دارو ایجاد می شود، افزود: به خصوص خوردن هورمون های تیروئید یا به علت ایجاد نودول هایی است که در تیروئید به وجود می آیند. این نودول های پر کارند که باعث ترشح هورمون زیاد تیروئید در بدن می شوند.
وی ادامه داد: از مهم ترین علائم این بیماری، چشم های برجسته، افزایش فشار خون، گلگون شدن شکم، گرم بودن بدن است به طوری که بیمار، از گرما شکایت بسیار می کند.
این متخصص داخلی در ادامه افزود: گاهی اسهال باعث مراجعه مریض می شود که با بررسی، مشخص می شود که پرکاری تیروئید دارد. تپش قلب و خستگی زودرس نیز از عواملی است که مریض را وادار می کند به پزشک مراجعه کند.
خسرونیا با بیان اینکه علائم پرکاری تیروئید متعدد است و شخص ممکن است یکی از این علائم را داشته باشد، بررسی ها نشان داده که اختلال تیروئید ممکن است آنقدر شدید باشد که در ابتدا و پیش از تشخیص، موجب شود شخص به عنوان بیمار روانی در بخش روان بستری شود
این متخصص داخلی اظهارداشت: بنابراین اگر به شدت عصبانی می شوید و مشکلات روحی- روانی دارید توصیه می کنیم بررسی های تیروئید را فراموش نکنید.

کد خبر: # 149607243735

دیدگاهتان را بنویسید