وزیر بهداشت در مراسم معرفی و افتتاح سامانه حامی:

برای خدمت باید از حرف به عمل رسید/سازمان غذا و دارو نشان داد بخواهیم می توانیم

وزیر بهداشت، در مراسم معرفی و افتتاح سامانه حامی که برای تامین و توزیع شیرخشک‌های بیماران متابولیک است، ضمن تبریک به سازمان غذا و دارو به دلیل افتتاح سامانه حامی برای بیماران متابولیک گفت: این کار نشان داد که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، می‌توانیم. بنابراین این کار تجربه‌ای‌ است برای سایر حوزه‌هایی که مردم در آن گرفتاری دارند.

به گزارش صبای سلامت به نقل از  پایگاه خبری سازمان غذا و دارو " ایفدانا "، دکتر سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت، در مراسم معرفی و افتتاح سامانه حامی که برای تامین و توزیع شیرخشک‌های بیماران متابولیک است، گفت: خدا را شکر می‌کنم که در دولت آقای روحانی مردم بیشتر تکریم شدند، چرا که یکی از وظایف حکومت‌ها تکریم انسان‌هاست. بالاخره مردم هستند که مسئولان را انتخاب می‌کنند.

وی افزود: در جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم که میراث‌داران بزرگمان که جان‌شان را در راه میهن و دین عرضه داشتند، نظامی را روی کار آوردند که از رهبر تا رئیس جمهور و وزرایش از مسیر مردم انتخاب می‌شوند و سر کار می‌آیند. بنابراین اگر همه ما پاسدار خون‌بهای انقلاب باشیم و انتخابات بر مدار قانون انجام شود، مردم به مقدرات‌شان حاکمند و کسانی هم که سرکار می‌آیند، وام‌دار مردم هستند.

دکترهاشمی با بیان اینکه تکریم مردم وظیفه مسئولان در هر رده‌ای است، افزود: فراتر از وظیفه این موضوع در فرهنگ ملی و دینی ما نیز آمده است و بارها تاکید شده که هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به خلق نیست که البته گفتن این حرف آسان است اما عمل به آن،‌ آنهم در شرایط اینچنینی کشور دشوار خواهد بود.

وی افزود: باید بدانیم که بنی آدم اعضای یکدیگرند، در عین حال باید توجه کرد که دین ما ارزش زیادی را برای انسان‌ها قائل شده و می‌گوید که اگر جان انسانی را نجات دهید انگار که جان بشریت را نجات داده‌اید. همچنین درباره آبروی انسان تاکید می‌کند که اگر ارزش انسان‌ها را نگهدارید، این کار مقدس‌تر از نگهداری خانه خداست. بنابراین به نظر می‌رسد که وظیفه ما به عنوان حکومت بسیار سنگین‌تر است.

وی خطاب به مجریان سامانه حامی گفت: شما بخشی از آلام و نگرانی‌های تعدادی از مردم را کاهش دادید. همین که ۱۰ هزار خانواده را راحت کردید تا برای بیماری کودکان‌شان دغدغه دارو نداشته باشند، بسیار خوب است. ما باید این کارها را به تصویر بکشیم تا مردم زمانی که می‌خواهند انتخاب کنند، تفاوت‌ها را دریابند. یکی از این خانواده‌ها که در اینجا قصه پر غصه دوران زندگی‌اش را گفت بسیار خوب بود و بقیه مردم هم باید خودشان صحبت کنند و ما ببینیم که چه گرفتاری‌هایی داشته‌اند و اکنون چه تفاوتی ایجاد شده است.

دکترهاشمی با بیان اینکه اگر کاری را که در طی این سه سال انجام شد و حمایتی که رئیس جمهور از حوزه سلامت کرد را در عدد ۱۰ ضرب کنیم، تاریخچه نظام جمهوری اسلامی ایران می‌شود. ما طی این دوره ۲۱ هزار تخت بیمارستانی ساختیم. اگر از ابتدای انقلاب این اتفاق می‌افتاد اکنون چه شرایطی داشتیم؟ اگر درباره خانه‌های بهداشت، هزینه‌های مردم در حوزه سلامت، اورژانس‌های هوایی و … فکر می‌کردیم، الان در حال حاضر شرایطمان بسیار مناسب بود. البته من هنوز هم انتظارم بیش از اینهاست، اما خوشبختانه خدمتی را که باید سال‌ها قبل ایجاد می‌کردیم، اکنون و در این دولت برای بیماران متابولیک ایجاد شده و باید برای سایر بیماران از جمله EB، تالاسمی و … نیز فکر کنیم. چرا که بارها گفته‌ایم که این کار برای بیمه‌ها و کشور صرفه جویی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه مجلس فقط چهار بیماری را به عنوان بیماری خاص قبول کرده است، گفت: ما واقعا دوست داریم که همه این بیماران به عنوان بیمار خاص شناخته شوند. از طرفی امیدواریم این مسیر خدمت رسانی به مردم نه تنها در آینده ادامه یابد، بلکه روز به روز بر قوتش افزوده شود. باید بدانیم که انقلاب ما برای حفظ حقوق شهروندان بود و معتقد بودیم که باید نظامی از خود مردم و در کنار مردم ایجاد کنیم. در حال حاضر هم امیدوارم از گذشته عبرتی برای آینده بگیریم و چیزی را که از دست داده‌ایم دوباره به دست آوریم. امیدوارم دولت‌ها و مجالس آینده ابزاری را فراهم کنند که مردم رنجی جز رنج بیماری نداشته باشند. البته بخشی از این ابزار پیشگیری است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه نباید از تریبون‌هایی که در دست داریم، بیماری اعصاب و روان در جامعه تولید کرده و یاس را در جامعه تبلیغ کنیم، گفت: ما داشته‌های زیادی داریم. چرا مردم را ناامید می‌کنیم. ما نباید خشم را در جامعه تولید کنیم و باید بدانیم که بازگشت جامعه به وضعیت مطلوب زمانبر است. مشکلاتی که در سلامت مردم ایجاد شده و بدآموزی‌هایی که به آنها گرفتار شده‌ایم، نسل‌ها طول می‌کشد تا درست شوند. بنابراین امیدوارم مسیر ارائه خدمت ادامه یابد و شاهد رفاه و آرامش مردم باشیم.

دکترهاشمی تصریح کرد: البته برخی این موضوع را نمی‌پسندند و اصلا از کلمه رفاه خوش‌شان نمی‌آید. آنها فکر می‌کنند همیشه باید رنج وجود داشته باشد. اما باید بدانیم که رفاه همان چیزی است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ یعنی مردم رنجی به جز رنج بیماری نداشته باشند. این موضوع هم با رمل و اسطرلاب و … شدنی نیست، بلکه حتما باید به این موضوع توجه کنیم.

دکترهاشمی ادامه داد: در دولت یازدهم کمی به حوزه سلامت توجه شد، اما دیدیم که در تریبون‌هایی که پولش را از بیت‌المال می‌گیرند، سیاه نمایی کرده و خلاف می‌گویند. باید توجه کرد که رتبه ما در حوزه سلامت از نظر پولی که اختصاص داده شده بالاتر از کشور صدم است. بنابراین باید به این حوزه کمک کنیم.

وزیر بهداشت ضمن تبریک به سازمان غذا و دارو به دلیل افتتاح سامانه حامی برای بیماران متابولیک گفت: این کار نشان داد که اگر بخواهیم کاری را انجام دهیم، می‌توانیم. بنابراین این کار تجربه‌ای‌ است برای سایر حوزه‌هایی که مردم در آن گرفتاری دارند.

دکتر هاشمی با اشاره به صحبت‌های پدری که در مراسم درباره بیماری متابولیک سه فرزندش صحبت کرد و گفت: دیدیدم که این پدر چه چیزهایی می‌گفت. باید بدانیم سلامتی مانند تاجی است که ما آن را نمی‌بینیم و خدا نیاورد آن روزی را که این سلامتی در خانواده‌ای از بین برود و کودکی نتواند غذایی را که همه می‌خورند، بخورد. اما اگر چنین بیماری در خانواده‌ای وجود دارد، خداوند به خانواده‌هایشان صبر دهد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در کشور و حوزه سلامت بسیار سیاست زده و افراطی عمل می‌کنیم، گفت: در ایران هرچقدر که به اخلاق اهمیت دهیم یعنی به جمهوری اسلامی اهمیت داده‌ایم. بنابراین کسانی که از تریبون‌هایی استفاده می‌کنند که پولش از بودجه بیت‌المال تامین ‌می‌شود، باید نوعدوستی و محبت را ترویج دهند؛ چرا که دین ما دین محبت و مهربانی است و خشم و ناامیدی در آن جایی ندارد.

کد خبر: # 149602032650

دیدگاهتان را بنویسید