معاون پرستاری وزارت بهداشت تاکید کرد؛

امنیت پرستاران در اورژانس‌های مراکز درمانی تامین شود

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با محکوم کردن اقدامات خشونتی علیه کادر درمان، خواستار بازنگری در تامین امنیت پرستاران در اورژانس‌های مراکز درمانی شد.

به گزارش صبای سلامت، از وبدا، عباس عبادی در واکنش به مضروب شدن پرستار یاسوجی به وسیله چاقو توسط همراهان بیمار ضمن ابراز تاسف از بروز چنین حوادثی، این اقدام را محکوم و خواستار برخورد جدی و به دور از تسامح و مدارا مراجع ذی صلاح شد.

وی پرستاران و کادر درمان را وکیل مدافع سلامت مردم دانست و با قدرانی از زحمات پرستاران در مراکز درمانی کشور، گفت: این اولین باری نیست که پرستاران ما در اورژانس بیمارستان ها مورد ضرب و شتم، جراحت و هتاکی قرار می گیرند که بازنگری در تامین امنیت این همکاران بسیار ضروری است.

عبادی افزود: انتظار داریم مراجع ذی صلاح با جدیت و قاطعیت با چنین مواردی برخورد قانونی قاطع و فوری کنند چرا که نباید با تکرار رخداد چنین حوادثی به انگیزه و امنیت پرستاران در ارائه خدمت به مردم لطمه وارد شود.

وی همچنین بر افزایش آگاهی عمومی نسبت به اهمیت کار پرستاران و کادر درمان تاکید کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز تامین امنیت پرستاران را دغدغه به حق این نیروهای خدوم دانست و افزود: برنامه ریزی لازم برای بررسی این چالش در دستور کار علوم پزشکی خواهد بود.

سعید جاودان سیرت تصریح کرد: با تشکیل یک کارگروه علاوه بر تامین امنیت مراکز بهداشتی و درمانی با متخلفین برخورد قانونی لازم خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402091218765

دیدگاهتان را بنویسید