رئیس مرکز تایید صلاحیت ایران؛

اعتبار آزمایشگاه های ایران بین المللی می شود

رئیس مرکز تایید صلاحیت ایران گفت: اعتبار نتایج آزمایشگاه ها، آزمون ها و گواهی های مختلفی که از سوی استاندارد کشور صادر می شود از آبان ماه سال جاری بین المللی شد.

به گزارش صبای سلامت، سید محمود هاشمی روز چهارشنبه در آیین تکریم مدیرکل و معارفه سرپرست اداره کل استاندارد خراسان‌شمالی اظهار کرد: تاکنون اعتبار نتایج آزمایشگاه ها و آزمایش های استاندارد محدود به داخل کشور بود و این اعتبار پهنه بین المللی نداشت.

وی افزود: بی تردید توسعه پهنه اعتبار نتایج آزمایشگاه ها و گواهی ها موجب تحولی در زمینه تجارت و مراودات تجاری کشور خواهد شد.

هاشمی با تاکید بر اینکه وجود نشان استاندارد سبب اعتماد و رضایت است، گفت: هر جا استاندارد نقش خود را خوب ایفا کرده جدای از اینکه رضایت مصرف کننده را به دنبال داشته، تولیدکننده هم از آن اعتماد بهره برده است.

رئیس مرکز تایید صلاحیت ایران با اشاره به حمایت از محصول با کیفیت، خاطرنشان کرد: سازمان استاندارد تلاش دارد تا تسریع کننده و روان کننده فعالیت اقتصادی و تولید باشد.

افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در خراسان‌شمالی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی نیز در این آیین گفت: نرخ مشارکت اقتصادی در استان از ۴۴.۳ درصد در سال گذشته به ۴۵.۲ درصد در سال جاری رسیده است.

ناصر فخرموحدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ از محل های مختلف ۱۹ هزار میلیارد ریال تسهیلات در استان پرداخت شد که منجر به رونق اشتغال در این خطه از کشور شد.

در این آیین از زحمات فهیمه مهمان نواز تقدیر و عباس خوران به عنوان سرپرست اداره کل استاندارد خراسان شمالی معرفی شد.

کد خبر: # 1402060818265