معاون درمان وزارت بهداشت ؛

گواهینامه های صادره موسسات آموزشی غیرمجاز در حوزه سلامت اعتبار ندارد

معاون درمان وزارت بهداشت با توجه به فاقد اعتبار بودن گواهینامه های صادره توسط موسسات آموزشی غیرمجاز در حوزه سلامت، بر رسیدگی و نظارت بر این مراکز آموزشی ، تاکید کرد.

به گزارش صبای سلامت  ،‌دکتر قاسم جان بابایی، روز پنجشنبه در نامه ای به معاونین درمان دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی سراسر کشور، با اشاره به فاقد ارزش و اعتبار بودن گواهینامه‌های صادره توسط موسسات آموزشی غیرمجاز در حوزه سلامت، بر رسیدگی و نظارت بر مراکز آموزشی غیرمجاز فعال در حوزه سلامت “فاقد مجوز از وزارت متبوع”، تاکید کرد.

معاون درمان وزارت بهداشت تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در حوزه سلامت توسط اشخاص حقیقی و حقوقی بدون اخذ مجوزهای لازم از وزارت متبوع و استعلام‌های مکرر از جانب معاونت های درمان در زمینه برگزاری دوره‌ها و اعتبار گواهینامه‌های صادره، به پیوست بخشنامه شماره 1610/500/د مورخ 11/4/99 معاونت آموزشی وزارت متبوع در خصوص تعیین و اعلام جایگاه های آموزشی قانونی با اشاره به موضوع فعالیت، مرجع صدور مجوز و مجری نظارت بر مجوزهای صادره حضورتان ارسال می گردد.
جان بابایی تصریح کرد: هرگونه برگزاری دوره‌های آموزشی مرتبط با حیطه وظایف این وزارتخانه، خارج از چارچوب اعلامی غیر قانونی و مشمول قانون و آیین نامه اجرایی قانون تعطیل موسسات و واحدهای آموزشی و تحقیقاتی و فرهنگی بدون مجوز و تبصره 1 ماده 9 مصوبه شماره 513 شورای عالی انقلاب فرهنگی خواهند بود. لذا با توجه به اینکه حسب قانون یاد شده، شناسایی موسسات و واحدهای آموزشی غیرمجاز، نظارت و تعقیب قانونی متخلفان از وظایف وزارت متبوع است و شرکت کنندگان در دوره های آموزشی مذکور با دریافت گواهینامه های فاقد اعتبار عملکردی، به عنوان فرد فاقد صلاحیت حرفه ای دخالت در درمان خواهند کرد، ضروری است، در صورت دریافت گزارش یا شناسایی تخلف در این زمینه، مطابق با آیین نامه مذکور، موضوع مورد پیگرد و اعمال مقررات قرار گیرد.
گواهینامه‌های صادره توسط موسسات آموزشی غیرمجاز فاقد ارزش و اعتبار عملکردی بوده و فراگیران آن قابلیت‌های لازم را جهت اشتغال به کار در موسسات پزشکی، دفاتر کار و مطب پزشکان نخواهند داشت.

کد خبر: # 149904269941