کمردردتان را جدی بگیرید

اگر ضایعه عصبی و فشار روی ریشه عصبی زیاد شود در این صورت، درمان با جراحی الزامی است.
به گزارش صبای سلامت، دکتر حبیب مفخم، متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان این مطلب افزود: درمان با جراحی در بیمارانی که از کمر درد رنج می برند از یک الگوی منطقی و صحیح و علمی پیروی می کند و این گونه نیست که به صورت سلیقه ای باشد.
وی ادامه داد: به طور مثال، جراحی برای درمان بیرون زدگی دیسک و فشار روی ریشه عصبی یا روی نخاع؛ جراحی اورژانسی برای بیمارانی که بی اختیاری در دفع ادرار یا مدفوع دارند که به علت بیرون زدگی دیسک روی نخاع و عصب ایجاد می شود و بیمار را دچار کمر درد می کند؛ جراحی برای رفع نقص عصبی پیش رونده.
این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی با بیان اینکه این بیماران، از ضعف در اندام و پیشرفت آن در وضعیت حسی رنج می برند، ادامه داد: برای مثال، در یک ناحیه از پای بیمار، اختلال حسی ایجاد می شود و ممکن است بعد از گذشت یک هفته یا ده روز یا یکی دوماه ، این ناحیه وسیع تر شود. این نقص پیشرونده، در معاینه هم اثبات می شود.
وی  در گفتگو با یرنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت  اظهارداشت: مثلا فرد در بالا آوردن شست پایش دچار مشکل شده و این ضعف در معاینه بعدی گسترش یافته است به طوری که با بالا آوردن پا یا روی پاشنه ایستادن نیز، احساس ناتوانی می کند. این ها نشان دهنده پیش رونده بودن آن ضایعه عصبی و فشار روی ریشه عصبی است که در این صورت، درمان با جراحی الزامی می شود.

کد خبر: # 149611254896

دیدگاهتان را بنویسید