عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي

«پیشگیری»، حلقه مفقوده کاهش سوانح و حوادث

به گزارش صبای سلامت،دکتر سلمان خدادادی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در خصوص اهمیت نقش پیشگیری در بروز سوانح گفت: یکی از نواقصی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم، عدم توجه به موضوع مهم پیشگیری است.
وی در ادامه افزود: سالیان سال است که می گوییم پیشگیری بهتر از درمان است؛ زیرا هزینه پیشگیری کمتر از درمان است؛ و خسارات، هزینه ها و آسیب هایی که سوانح و حوادث در جامعه به وجود می آورد با پیشگیری از بین می رود.
خدادادی در ادامه بیان کرد: به طور نمونه، یکی از مواردی که قبلا مطرح کردیم در رابطه با سوانح و حوادث این است که سالانه حدود ١٧٠٠٠ نفر در اثر سوانح یا کشته می شوند یا مجروح می شوند اگر پیشگیری کنیم ، این رقم کاهش پیدا خواهد کرد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو سلامت تاکید کرد: اگر سرمایه گذاری کنیم تا موانع همچون ارتقای ایمنی جاده ها، ارتقای کیفیت خودروها، آموزش عمومی به جامعه، استاندارد سازی تجهیزات، توسعه تجهیزات امداد و نجات و … را حل کنیم با بسیاری از این سوانح و حوادث مواجه نخواهیم شد.
وی با بیان اینکه در حوزه سوانح و حوادث، باید پیشگیری انجام شود، اظهارداشت: همه سازمان ها و مسئولان باید به پیشگیری به عنوان یک موضوع فرابخشی نگاه کنند و همه بخش ها و دستگاه ها وارد شوند و پیشگیری را جدی بگیرند.

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

کد خبر: # 149608073971

دیدگاهتان را بنویسید