تاکید آجیل و خشکبار برادران حسینی ؛

پسته تازه خریداری کنید

صبای سلامت – پسته یکی از مهم‌ترین اعضای تشکیل دهنده آجیل‌های مختلف است. این مغز پرطرفدار علاوه بر خواص بسیاری که دارد در حالت‌های مختلفی نیز به فروش می‌رسد که هر کدام از آن‌ها خواص خاص خود را دارند.

خوردن پسته بو داده و قرار‌گیری آن در کنار دیگر مغزها می‌تواند یک آجیل بسیار خوش طعم‌تر را تشکیل دهد. در ادامه راهنمای خرید پسته مرغوب توسط آجیل و خشکبار برادران حسینی آمده است و به مواردی اشاره شده است که با در نظر گرفتن آن‌ها بتوان پسته‌های مرغوب‌تر را از بین انواع نامرغوب آن تشخیص داد.

حتما پسته تازه خریداری کنید

خرید فله‌ای و پسته‌های ریخته شده در ظرف‌های مخصوص آجیل از مدت‌ها پیش مرسوم بوده است. مردم به دلایل مختلفی از جمله ارزان‌تر بودن و یا قابلیت امتحان کردن آجیل مورد نظر قبل از خرید عموما ترجیح می‌دادند پسته را به صورت فله‌ای خریداری کنند.

پسته و تمامی آجیل‌های موجود در بازار که به صورت فله‌ای در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند، به دلیل قرارگیری در مجاورت هوا، برای انتقال قارچ‌ها و یا حشرات مناسب هستند و زمانی که مدت زیادی در این حالت باقی بمانند احتمال فاسد شدن بسیار زیاد است. لذا بهتر است به هنگام خرید از تازه بودن پسته مورد نظر اطمینان حاصل کرد.

برای اینکه تشخیص داد پسته‌ها تازه و همینطور از نظر بهداشتی کاملا سالم هستند، لازم است مراحلی را طی کرد. قبل از هر چیز توصیه می‌شود که آجیل و پسته خود را به صورت بسته بندی و با مهر تایید وزارت بهداشت خریداری کرد. این آجیل‌ها که دارای نشان سلامت هستند، کاملا سالم و همینطور تازه هستند. اما اگر تمایل به خرید پسته‌های فله‌ای دارید به مراحل زیر دقت کنید.

پسته‌های خوش بو بخرید

مقداری پسته را در کف دست خود بریزید و بو کنید؛ در صورتی که پسته‌ها بوی ماندگی یا بویی ترش بدهند بهتر است خرید خود را از فروشگاه دیگری انجام داد! اما اگر از نظر بو پسته ها سالم بودند پس از اینکه آن‌ها را به داخل ظرف مخصوص خود برگرداندید، کف دست خود را نگاه کنید؛ اگر دستتان رنگی شده باشد کیفیت پسته‌های مورد نظر بسیار پایین است و از نظر بهداشتی نیز مورد تایید نیستند.

فریب ظاهر جذاب پسته‌های رنگی را نخورید

از خرید پسته‌‎های رنگی جدا خودداری کنید؛ ممکن است با پسته‌های رنگی در بازار مواجه شوید که ظاهر بسیار جذابی دارند و برای پذیرایی از مهمانان مناسب به نظر بیایند اما خوب است بدانید که وزارت بهداشت استفاده از هر گونه رنگ صنعتی در پسته را ممنوع اعلام کرده است. با این حال تنها ممکن است پسته‌ها با رنگ خوراکی مانند زعفران رنگی شده باشند که در این صورت خرید آن‌ها مانعی ندارد.

پسته خام بخرید

در خریدهای فله‌ای پسته بهتر است خام آن را خریداری کرد و سپس خود فرایند بو داده کردن آن‌ها را در خانه انجام داد. پسته‌های خام به دلیل اینکه هنوز عاری از هر گونه افزودنی هستند، عموما از کیفیت بهتری برخوردارند. بعضی از فروشگاه‌های نامعتبر با بو داده کردن پسته‌ها و اضافه کردن مقدار بیشتری نمک به آن‌ها سعی بر باکیفیت نشان دادن محصول فاسد شده خود دارند؛ با این کار دیگر طعم ترشیدگی پسته‌ها احساس نمی‌شود و می‌توان پسته‌ها را به عنوان یک محصول تازه و خوشمزه به فروش رساند.

پسته کم خندان کیفیت کمی دارد

در صورتی که می‌خواهید پسته‌های بو داده را خریداری کنید حتما به این موضوع نیز دقت کنید که از خرید پسته‌های آب خندان خودداری شود. این اصطلاح برای پسته‌هایی استفاده می‌شود که به دلیل خندان نبودنشان، آن‌ها را داخل یخ قرار می‌دهند و سپس زمانی که کاملا سرد شدند سریعا به داخل کوره انتقال داده می‌شوند؛ با انجام این فرایند دیواره پسته‌ها ترک خورده و مغز آن‌ها قابل مشاهده خواهد بود. خوب است بدانید که به دلیل انجام این فرایند پسته‌های نهایی علاوه بر اینکه سریع‌تر فاسد می‌شوند بلکه مقداری از خواص خود را نیز از دست می‌دهند.

برای تشخیص پسته‌های آب خندان تنها کافی است که به قسمت قابل مشاهده مغز داخل پسته دقت شود. حدود ۱۰ الی ۲۰ عدد پسته را بر دارید و به دقت دهان آن‌ها را مشاهده کنید. اگر این بخشی که مغز پسته قابل مشاهده است، در تمامی پسته‌ها دهانه اصلی باشد می‌توان اطمینان حاصل کرد که پسته‌ها با این روش خندان نشده‌اند. همچنین از دیگر نشانه‌های پسته‌های آب خندان کم باز بودن دهان پسته‌ها است.

به نژاد پسته‌های مد نظر خود دقت کنید

پسته نیز مانند بعضی دیگر از آجیل‌ها دارای نژاد‌های مختلف است. همانطور که در خرید میوه خشک به نژاد آن باید دقت کرد لازم است به هنگام خرید پسته و مقایسه قیمت پسته در فروشگاه‌های مختلف، به نژادهای مختلف پسته نیز دقت شود. به عنوان مثال بعضی از نژادهای پسته به طور ژنتیکی بزرگ‌تر هستند و برای استفاده در مهمانی‌های خاص کاربرد دارند؛ اما از طرف دیگر بعضی از انواع پسته نیز اندازه‌ای کوچک‌تر دارند ولی طعم آن‌ها بسیار عالی است.

بدون نگرانی خرید خود را انجام دهید

در پایان بهترین کار این است که با انجام خرید از فروشگاه‌های معتبر، دیگر بدون انجام تمامی این مراحل و یا نگرانی بابت کیفیت کم و یا کهنه بودن پسته‌ها، خرید خود را انجام داد. فروشگاه‌های بزرگ به دلیل فروش زیاد، محصول بیشتری را خریداری می‌کنند و همینطور قیمت آن‌ها نیز به نسبت کمتر از دیگر فروشگاه‌ها است.

فروشگاه‌های آجیل و خشکبار برادران حسینی با داشتن سابقه‌ای طولانی در زمینه فروش آجیل بهترین محصولات را با کمترین قیمت ممکن در اختیار مشتریان قرار داده است تا خریدی رضایت مندانه داشته باشند. اما اکنون به راحتی هر چه تمام‌تر می‌توان خرید اینترنتی خشکبار، آجیل، میوه خشک، انواع مغز و تنقلات مختلف را از طریق فروشگاه اینترنتی آجیل و خشکبار برادران حسینی تجربه کرد.

کد خبر: # 149809279091

دیدگاهتان را بنویسید