مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون ؛

پالایشگاه خونی کشورهای اسلامی در خراسان رضوی ایجاد می‌شود

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون گفت: با توجه به برخورداری خراسان رضوی از چند دانشگاه مطرح پزشکی، ظرفیت خیرین، وجود بارگاه امام هشتم (ع)، آستان قدس و سازمان‌های مردم‌نهاد پیشرو، ایجاد پالایشگاه خونی کشورهای اسلامی در این استان در دستور کار جدی قرار دارد.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر مصطفی جمالی روز یکشنبه در آیین معرفی مدیرکل جدید انتقال خون خراسان رضوی اظهار داشت: باتوجه به اینکه پایگاه انتقال خون خراسان رضوی شمالشرق کشور شامل استان‌های سه‌گانه خراسان را پوشش می‌دهد، انتظار می رود آموزش کشورهای همسایه را نیز به عهده بگیرد تا بتوانیم در آینده نزدیک پالایشگاه خونی کشورهای اسلامی را در این استان ایجاد کنیم.

وی افزود: البته نیاز است تا سازمان های متولی دولتی، خیرین، آستان قدس رضوی و سازمانهای مردم‌نهاد استان همت کنند تا هرچه سریعتر این امر در استان خراسان رضوی محقق شود.

جمالی با اشاره به کمبود فراورده های خونی در مشهد در اسفندماه گذشته، گفت: ما اصلا انتظار نداشتیم که مشهد با برخورداری از چند شهرستان مهم،  پنج تا ۶ دانشگاه بزرگ، ظرفیت بسیار مهم آستان قدس رضوی، خیرین و سازمانهای مردم نهاد برتر و پیشرو، دچار چنین مشکلی بشود و این زیبنده مشهد مقدس نیست و امید است که دیگر تکرار نشود.

مشاور مدیرعامل سازمان انتقال خون، یکی از مزیتهای مدیرکل جدید خراسان رضوی را اشراف وی به مسائل اداری و مالی دانست و افزود: انتظار مدیریت کلان سازمان انتقال خون از خراسان رضوی این است که این استان دارای بالاترین ذخیره خونی در کشور باشد و با توجه به وجود خیرین و آستان قدس رضوی و با بسیج ظرفیت های استان سرآمد کشور شود.

مدیرکل جدید انتقال خون خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: کمبود منابع مالی مهمترین مشکل انتقال خون استان است و ما در پرداخت‌های پرسنلی، تجهیزاتی و تکمیل پروژه‌های نیمه کاره دچار مشکل هستیم و نیاز به توجه منطقه ای و ملی داریم.

در پایان این مراسم با قدردانی از خدمات دکتر مجید عبداللهی، دکتر سیدرضا اسلامی به عنوان مدیرکل جدید انتقال خون خراسان رضوی معرفی شد.

کد خبر: # 1400011511803