رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی؛

وزارت بهداشت از تولیدات داخلی حمایت می کند

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران با اشاره به حمایت ویژه این مجموعه از تولیدات داخلی با هدف تحقق اصول سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از افزایش سهم خرید کالاهای سلامت محور داخلی خبر داد.

به گزارش صبای سلامت، سید حسین صفوی با اعلام این مطلب اظهار داشت: سهم خرید کالاهای داخلی در خرید هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در سال ۹۲ حدود ۹ درصد بوده که در سال گذشته به حدود ۹۰ درصد رسیده است.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، وی افزود: خرید تولیدات شرکت‌های دانش بنیان حوزه سلامت توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در سال گذشته نسبت به سال ۱۴۰۰، رشد ۶۸ درصدی داشته و این روند کماکان رو به افزایش است.

رئیس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران یادآور شد: افزایش سهم تولیدات با کیفیت داخلی در بازار سلامت، توسعه توانمندی های داخلی و گسترش شرکت های دانش بنیان و فناور، سهولت و تضمین دسترسی به قطعات یدکی و خدمات پس از فروش، صرفه جویی ارزی و کاهش وابستگی به خارج از کشور، تامین اقلام مورد نیاز بیماران، تجهیزات پزشکی و تدارک ذخایر استراتژیک اقلام حیاتی و ایجاد ظرفیت واکنش سریع در بحران‌های بهداشتی و درمانی از مهم‌ترین اهداف عملیاتی این مجموعه در حمایت از تولید داخل و دانش بنیان های حوزه سلامت است.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402050418159