هنوز هم تورم و فشار معیشتی مردم تقصیر روحانی است!

به شکل واضحی فشارها بر دولت افزایش پیداکرده است، چراکه مشکلات روزمره مردم بیشتر شده و تورم هم هرروز مسیر صعودی خود را طی می‌کند. این در حالی است که دولت با وعده حل کردن تمام مشکلات به اتکای توان داخلی روی کارآمد

 به گزارش صبای سلامت، به نقل از پایگاه خبری تیترنیوز، حالا اما نه‌تنها وعده‌های متنوع رئیس‌جمهوری جدید عملی نشده بلکه هرروز مشکلی بر مشکلات کشور افزوده می‌شود که دولت تنها واکنش سکوت را در مقابل آن دارد. کم‌کم اصولگرایان و حامیان دولت هم مشکلات را پذیرفته و از تریبون‌های رسمی اعلام می‌کنند. به‌خصوص نمایندگان مجلس شورای اسلامی که از جانب حوزه انتخابیه خود تحت‌فشار نیز قرار دارند مجبور هستند در مقابله دولت جانب صداقت را بیشتر رعایت کنند؛ اما بااین‌همه کلیت جریان اصولگرایی خیلی حاضر نیست که ضعف دولت را بپذیرد و به‌نوعی در تلاش هست تا وضعیت دولت را به موضوعات دیگری ازجمله دولت سابق گره بزند.
هنوز پای روحانی وسط است!
همچنان درخواست‌های مردم برای بهبود وضعیت معیشت را به عملکرد حسن روحانی را ربط می‌دهند و پس از گذشت نزدیک به 9 ماه از پایان دولت روحانی، پای او را وسط می‌کشند.
با توجه به اینکه حالا پیش‌بینی می‌شود ممکن است ترکیب کابینه به‌زودی تغییر کند. به همین خاطر اصولگرایان استراتژی جدیدی را دنبال می‌کنند تا در صورت تغییرات کابینه نه‌تنها ضرر نکنند بلکه تقصیرات را متوجه عدم تغییرات کافی بدنه دولت بدانند.
دراین‌باره سخنان حمیدرضا ترقی از اعضای ارشد حزب موتلفه اسلامی قابل‌توجه است. او در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اولویت‌های جریان اصولگرا در سال جاری اظهار کرد: «اصولگرایان در سال جاری باید با وحدت و انسجام بیشتر به دولت کمک کنند تا دولت بتواند وعده‌های خود را عملی کند و مردم طعم شیرین مدیریت انقلابی را بچشند. البته طبیعی است که تعامل با دولت مستلزم این است که دولت هم به نیروهای انقلابی بها بدهد و استفاده بیشتری از آن‌ها داشته باشد. هنوز بدنه دولت هنوز در اختیار نیروهای انقلابی نیست و همان نیروهای گذشته حضور دارند که نوعاً گوش‌به‌فرمان دولت هم نیستند و به خاطر همین برخی نارضایتی‌ها هنوز وجود دارد.»
ترقی در حالی این سخنان را مطرح می‌کند که در ماه‌های گذشته بسیاری از پست‌ها با سرعت تغییر کرده و نیروهای وابسته به دولت جایگزین شده‌اند. اتفاقاً برخلاف گفته ترقی یکی از پرحاشیه‌ترین اقدامات دولت در ماه‌های گذشته انتصابات دولت بوده است چراکه عمدتاً به‌جای استفاده از معیارها و صلاحیت‌ها از روابط دوستی و فامیلی برای انتصابات استفاده‌شده است. این در حالی است که دولت و سید ابراهیم رئیسی از ابتدای کار مدعی بودند می‌خواهند از تمام نیروهای شایسته کشور بدون توجه به سوابق سیاسی استفاده کنند و به همین خاطر هم در مقطعی فراخوانی عمومی صادر کردند اما در عمل اتفاقات دیگری رخ داد.
بااین‌حال به نظر می‌رسد که اصولگرایان تلاش می‌کنند تا وضعیت ضعیف دولت رئیسی را به‌نوعی رفع‌ورجوع کنند. به‌علاوه آنان با یک برخورد و تنش داخلی هم بین نیروهای سیاسی اصولگرا مواجه هستند که موجب اصلی آن ضعف دولت است و برای این هم ادبیات جدیدی را در نظر گرفته‌اند.
اصولگرایان دولت همسو انتقاد نمی‌کنند
ترقی فعال سیاسی اصولگرا همچنین درباره دلیل برخی انتقادات از سوی اصولگرایان به دولت گفته: «اصولاً نیروهای انقلابی و اصولگرا هیچ‌گاه به خاطر اینکه دولت از جریان خودشان است، نگاه نقادانه خود را کنار نگذاشته‌اند. الان هم اگر اشکالی ببینند آن را تذکر داده و خواستار اصلاح آن می‌شوند. در مورد برجام هم انتقادها با این هدف است که مطالبات صددرصدی اعلام شود تا دولت در مذاکرات از پشتوانه و قدرت چانه‌زنی خوبی برخوردار شود و حداقل 80درصد مطالبات ایران را به دست آورد.»
ترقی در پایان با بیان اینکه عملکرد دولت به‌پای اصولگرایان نوشته می‌شود، گفت: «رئیس‌جمهور از ابتدا تأکید کرد که بر اساس تکیه به جریان سیاسی خاصی رأی نیاورده است. درست است که نیروهای انقلاب و تشکل‌های اصولگرا از رئیس‌جمهور حمایت کردند، ولی او به کسی قولی نداد که از آن‌ها در دولت استفاده کند، به‌طور طبیعی با توجه به اینکه دولت همسو با جریان اصولگراست، عملکردش به‌حساب نیروهای انقلاب گذاشته می‌شود و به همین دلیل اصولگرایان نسبت به عملکرد دولت حساس هستند و اگر اشکالی ببینند، با تذکر و نقد به دنبال اصلاح آن برای بهبود عملکرد دولت هستند.»
روحانی هشت ماه پیش رفت
این شگرد اصولگرایان مورد انتقاد برخی از چهره های سیساسی همفکرشان نیز قرار گرفت. روز گذشته حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی مجلس در تذکری شفاهی گفت:« حدود هشت ماه از رفتن حسن روحانی و دولتش می‌گذرد، اما درد گرانی هنوز درمان‌نشده است، مردم شب عید سختی را سپری کردند، اکنون نیز در ماه مبارک رمضان با گرانی غیرقابل‌تحمل مواد غذایی به‌شدت تحت‌فشار هستند.»
موسوی لارگانی در پایان گفت:«وزیر جهاد کشاورزی به همراه سازمان حمایت وزارت صمت نیز نقش تماشاچی بازار را به‌خوبی ایفا می‌کنند، مقادیر تولید گوشت، تخم‌مرغ و شیر نسبت به سال گذشته رشد کرده و اتفاق جدیدی هم در رشد جمعیت صورت نگرفته است، همچنین مصرف نیز به دلیل گرانی‌ها کاهش‌یافته، اقتصاددانان دولت به این سؤال پاسخ دهند که راز انفجار قیمت‌ها چیست؟»
انتهای پیام/
کد خبر: # 1401012216396