مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد؛

هدف‌گذاری اعطای هزار نشان حلال در کشور

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: امسال اعطای هزار نشان حلال در کشور هدفگذاری شد که تلاش می شود تا این مهم تحقق یابد.

به گزارش صبای سلامت، سید ابراهیم ابراهیمی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در خراسان شمالی اظهار کرد: تنها ۸۰ نشان حلال تا سال ۱۴۰۰ توسط این سازمان صادر شده بود و این نشان در سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰۰ درصد رشد یافت.

وی با بیان اینکه نشان حلال، ظرفیت بسیار بالایی در مراودات تجاری و صادرات دارد،افزود: گرایش و رغبت به استفاده از محصولات و خدمات حلال در جهان افزایش یافته است و باید این بعد از نشان تقویت شود.

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد خاطرنشان کرد: خدمات حلال از جمله گردشگری حلال، بیمه حلال و خدمات بیمارستانی و پزشکی حلال بازار بسیار مناسبی در جهان دارد.

وی افزود: سازمان ملی استاندارد ایران با جهاد دانشگاهی برای تدوین خدمات پزشکی و درمانی وارد مذاکره شده و پیگیر هستیم که این امر محقق شود که در صورت تحقق، خدمات گردشگری استاندارد توسعه یافته و از کشورهای اروپایی مشتری خواهد داشت.

ابراهیمی با تاکید بر نقش استاندارد در سیستم بین الملل گفت: هدفگذاری شده است تا سازمان ملی استاندارد ایران تا سال ۱۴۰۴ باید جزو کشور پیشرو در همه امور از جمله استاندارد باشد.

وی ادامه داد: سازمان ملی استاندارد در قانون توسعه نظام تنها مرجع اعطای نشان حلال است اما در سال های گذشته در این زمینه غفلت شده بود.

مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد گفت: بازار تجاری بزرگ برای محصول نشان حلال در جهان ایجاد شده است و مسلمانان کشورهای غیراسلامی به دنبال غذای حلال هستند.

وی اظهار کرد: ۱۲ کشور غیراسلامی تقاضای همکاری در زمینه نشان حلال هستند و در بین ۱۰ کشور صادرکننده نشان حلال حتی یک کشور اسلامی نیست و همه کشور های غیراسلامی هستند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه نقش ایران باید در بازار جهانی حلال ارتقا یابد گفت: خراسان شمالی با ۳۵ کشور ارتباط تجاری دارد و می تواند در صادرات محصولات و خدمات استاندارد نقشی تاثیر گذار داشته باشد.

چهاردهم اکتبر برابر با ۲۲ مهر به نام روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد امروز (شنبه) با حضور مدیرکل امور حقوقی و مجلس سازمان ملی استاندارد، رییس کل دادگستری، استاندار و سایر مسوولان استانی در کمپ پتروشیمی بجنورد برگزار شد.

کد خبر: # 1402072918539