رئيس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس كشور

نرم‌افزار اورژانس ۱۱۵ رونمایی شد

  رئیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور از راه اندازى اپلیکیشن موبایلى اورژانس ١١۵ که آمیولانس را به سرعت بر بالین حادثه دیدگان مى رساند، خبر داد.
به گزارش صبای سلامت، سهیل آقابگلویی، رئیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور در نشست خبرى رونمایی از نرم‌افزاز اورژانس ۱۱۵ با اشاره به بروزرسانى تکنولوژى هاى اورژانس گفت: یکی از بزرگ‌ترین پیشرفت‌های اورژانس، حذف کاغذ و رقم‌های فیزیکی در ۱۴ دانشگاه علوم پزشکی است.

وى ادامه داد: یکى از پروژه هاى اورژانس کشور دسترسى به محل افراد حادثه دیده یا بیماران نیازمند به فوریت هاى پزشکى بود، ما پیش از این از وزارت ارتباطات درخواست کردیم تا محل تماس گیرندگان با اورژانس را در اختیار ما قرار دهند اما به دلیل امنیت موافقت نکردند در حالى که دسترسى به مکان حادثه دیدگان براى رسیدن سریع ضرورى است.

رئیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: به منظور افزایش سرعت رسیدن بر بالین بیماران و حادثه دیدگان که نیاز به خدمات فوریت هاى پزشکى نرم‌افزاری را در اورژانس طراحی و تکمیل کردیم تا محل حادثه را دقیق‌ به مرکز پیام اورژانس اعلام کند.

آقابگلویى افزود: یکی دیگر از مزیت هاى استفاده از این اپلیکشن آن است که آدرس افرادی که قدرت تکلم خود را به دلیل شوک یا مصدومیت از دست داده اند یا به علت معلولیت یا مواردى چون کهولت سن قادر به اعلام آدرس نیستند، این نرم‌افزار به سرعت آدرس را به مرکز پیام اورژانس اعلام مى کند.

وى ادامه داد: در ابتدای راه اندازى نرم‌افزار، اطلاعات شخصى مانند سن، سوابق پزشکی، گروه خونى، نوار قلب و براى بیمارى هاى خاص اطلاعات همزمان با آدرس محل حادثه برای همکاران ۱۱۵ ارسال می‌شود.

رئیس اداره ارتباطات و فناوری اطلاعات سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: براى دریافت این نرم افزار مردم مى توانند به سایت و یا کانال اطلاع رسانى اورژانس مراجعه کنند و اپلیکشن اورژانس ١١۵ را دانلود کنند.

 

 

کد خبر: # 149610204552

دیدگاهتان را بنویسید