رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ؛

نخستین آزمایشگاه مرجع توانبخشی تا شهریور افتتاح می‌شود

رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: تا شهریورماه امسال اولین آزمایشگاه مرجع توانبخشی افتتاح خواهد شد.

مهرماه سال گذشته اعلام شد که بهره برداری از اولین آزمایشگاه جامع و مرجع توانبخشی کشور و اولین مرکز رشد و نوآوری توانبخشی و رفاه اجتماعی با زیربنای 1400 متر مربع، به زودی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی آغاز می شود.

این آزمایشگاه شامل آزمایشگاه های « مکانیک، آزمایشگاه آنالیز حرکت، سایبرنتیک پزشکی، ایمنی الکتریکی، پردازش سیگنال، خانه هوشمند، علوم شناختی وایمنی مغناطیسی » عنوان شده بود.

به گزارش صبای سلامت ، به نقل از ایرنا ، دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر حمیدرضا خانکه در جریان بازدید معاون آموزشی وزارت بهداشت، گزارشی از رصدخانه اجتماعی کووید ۱۹، تشکیل دبیرخانه و کارگروه های تخصصی در این حوزه، و همچنین پروژه های تحقیقاتی انجام شده و در دست اجرای رصدخانه طی ماه های اخیر بیان داشت.

وی همچنین لزوم تداوم دوره های کارورزی دانشجویان، و اجرای برنامه واکسیناسیون برای دانشجویان این دانشگاه جهت شرکت آنان در دوره های کارورزی را یادآوری کرد.

دکتر علی اکبر حقدوست معاون آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز گفت: با برنامه مشترکی که با معاونت های بهداشتی و درمان وزارت بهداشت اجرا می شود، امیدواریم که جمعی از دانشجویان و اعضای هیات علمی دانشگاه ها، تا پایان مردادماه و در ادامه، مابقی دانشگاهیان تا پایان آبان ماه امسال، نسبت به ویروس کووید ۱۹ واکسینه شوند.

وی افزود: رسالت و جایگاه دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، نخبگان این حوزه را جذب می کند.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به ارتباط برقرارشده میان دو وزارتخانه بهداشت و علوم، پیشنهاد داد: به دلیل وجود مشکلات در مسیر جذب هیات علمی، خوش فکرترین، با هوش ترین، تاثیرگذارترین، و افراد قدر رشته های این دانشگاه را در کشور شناسایی کرده و نسبت به جذب آنان جهت همکاری با این دانشگاه اقدام کنید.

هم اکنون یک هزار و ۸۱۹ دانشجو در مقاطع مختلف، با پشتیبانی ۱۶۶ عضو هیات علمی، مشغول به تحصیل هستند،

کد خبر: # 1400042312791