ملاحظات افراد سرطانی در روزهای کرونایی

به افرادی که بیماری سرطان آن‌ها پیشرونده نیست برای پیشگیری از کرونا توصیه می‌شود که تا حد امکان درمان‌های نگه دارنده را به تعویق بیندازند تا با کاهش قدرت سیستم ایمنی ریسک احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آنان افزایش نیابد.

به گزارش صبای سلامت ، دکتر لیلا صادقی ، متخصص خون و سرطان بالغین بیمارستان امام حسین(ع) درباره مراقبت‌های لازم برای افراد مبتلا به سرطان برای پیشگیری از کرونا توضیح داد: به افرادی که بیماری آن‌ها پیشرونده نیست، توصیه می‌شود که تا حد امکان درمان‌های نگه دارنده را به تعویق بیندازند تا با کاهش قدرت سیستم ایمنی ریسک احتمال ابتلا به بیماری کرونا در آنان افزایش نیابد.

این متخصص ادامه داد: اما بیمارانی که سرعت رشد تومور آنها بالاست، چاره‌ای جز انجام مراحل درمانی و شیمی درمانی با رعایت حداکثری مسائل قرنطینه و بهداشتی و هم چنین به کارگیری راه‌هایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن وجود ندارد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی یادآور شد: در مورد بیماران سرطانی که ادامه درمان آن‌ها ضروری است، غیر از مسائل بهداشتی و رعایت قرنطینه پرتکل‌هایی برای افزایش سیستم ایمنی بدن وجود دارد تا با تزریق آمپول‌های مخصوص افزایش گلبول های سفید و داروهای مشخص سیستم ایمنی بدن آنان افزایش یابد.

صادقی در پایان با بیان اینکه هنوز ندانسته‌های زیادی در مورد بیماری کرونا وجود دارد، تاکید کرد: هنوز نیازمند کسب اطلاعات و دیتاهای بسیار قوی‌تر و گسترده‌تری برای درمان قطعی کرونا هستیم.

کد خبر: # 149901279635

دیدگاهتان را بنویسید