معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد؛

حمایت از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برای تامین خوابگاه متاهلین

دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بازدید از خوابگاه قدیمی دانشجویان پسر دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر حمایت از دانشگاه در تبدیل این خوابگاه به خوابگاه متاهلین و افزایش تعداد واحدهای خوابگاهی برای زوج های دانشجو، تاکید کرد.

به گزارش صبای سلامت از وبدا، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و مدیر کل دانشجویی ، اوایل آبان ماه امسال در جشن ازدواج ۶۰ زوج دانشجو دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی شرکت کردند و برای تامین خوابگاه دانشجویان متاهل، قول حمایت دادند.
دکتر شیراوژن معاون دانشجویی با همراهی رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، مدیر دانشجویی، رییس دفتر حوزه ریاست و مسئول خوابگاه های دانشجویان دانشگاه، از خوابگاه قدیمی پسران دانشجو در خیابان مازندران که دانشجویان ساکن آن به ساختمان جدید خوابگاهی منتقل شدند، دیدن کرد.
وی گفت: استعلام های لازم کسب و نقشه های مربوط به شهرداری هر چه سریعتر آماده شود تا عملیات بازسازی و مناسب سازی این خوابگاه برای اسکان دانشجویان متاهل آغاز شود.
 وی در حاشیه این بازدید گفت: ان شاالله در خدمت دانشگاه هستیم و در حد توان برای بازسازی و مناسب سازی این ساختمان جهت اسکان زوج های دانشجو، کمک می کنیم تا این هدف محقق شود.
شیراوژن همچنین اظهار داشت: ما همراه دانشگاه هستیم و ان شاالله برای سال آینده بتوانیم افزایشی در تعداد واحدهای خوابگاهی دانشجویان متاهل دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی داشته باشید.
از هر امکانی برای تامین خوابگاه برای دانشجویان متاهل استفاده می کنیم
رییس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز در مورد برنامه این دانشگاه برای تامین خوابگاه متاهلین با کمک معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، گفت: نیت این است که به خواست خدا، خوابگاه قدیمی خیابان مازندران را به خوابگاه متاهلین با حداقل ظرفیت ۲۰ زوج دانشجو، تبدیل کنیم.
دکتر حمیدرضا خانکه افزود: همچنین برنامه داریم تا با مشارکت دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه و معاونت فرهنگی – دانشجویی وزارت بهداشت، فضای دیگری را هم به اسکان دانشجویان متاهل اختصاص بدهیم.
وی با اشاره به برنامه ای برای ساخت زمینی در شهرک غرب با تسهیلات بانکی، تصریح کرد: از فضاهای ممکن برای این منظور استفاده می کنیم و اگر بتوانیم منابع مالی لازم جهت این بخش جذب کنیم، تعدادی سوئیت هم برای اسکان دانشجویان متاهل اجاره خواهیم کرد.
خانکه افزود: این برنامه ها، دغدغه و نیت مسئولان دانشگاه است، چرا که می دانیم زندگی در تهران به دلیل هزینه های بالای آن، سخت است و در نظر داریم تا ان شاالله از دانشجویان متاهل حمایت کنیم.
وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این برنامه ها در راستای قانون حمایت از افزایش جمعیت و فرزندآوری است، لذا با استفاده از ظرفیت های قانونی و منابع موجود، تمام سعی خودمان را برای تامین خوابگاه متاهلین خواهیم کرد.
لازم به ذکر است،  دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با ۲۳ گروه آموزشی و ۸ مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، نسبت به تعلیم و تربیت حدود دو هزار نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، همت می کند که بیش از نیمی از آنان، دانشجویان شهرستانی هستند که در خوابگاه های دانشگاه سکونت دارند.
این دانشگاه، مجموعا پنج خوابگاه دانشجویی دارد که سه خوابگاه، به اسکان دختران دانشجو و دو خوابگاه، جهت سکونت دانشجویان پسر اختصاص داده شده است.
انتهای پیام/
کد خبر: # 1400100414899