متخصص سالمند

«مشارکت اجتماعی» راهی برای خروج سالمندان از انزواء

یک متخصص سالمند گفت: اگر سالمند بداند که در جامعه می تواند تاثیرگزار باشد، این امر کمک می کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نخواهد کرد و منزوی نخواهد شد.

به گزارش صبای سلامت، دکتر احمد دلبری، متخصص سالمندان با بیان اینکه تعریف های مختلفی از سالمند پویا، فعال و کارآمد وجود دارد، افزود: وقتی سالمند پویاست که هنوز ارتباطش با جامعه و خانواده برقرار باشد.
وی ادامه داد: این مهم نیست که فردی که در سطح جامعه است ۵۰ ساله،۷۰ ساله یا ۸۰سال باشد؛ یک سالمند ۸۰ ساله هم می تواند یک سالمند پویا باشد. مادامی مستقل باشد و بتواند ارتباط کاملی با جامعه داشته و در مشارکت های اجتماعی حضور یابد.
دلبری در برنامه «شور زندگی» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه سالمند پویا باید بتواند در جامعه به عنوان یک فرد تاثیرگذار باشد، بیان کرد: اگر سالمند بداند که در جامعه می تواند تاثیرگزار باشد، این امر کمک می کند که او احساس از پا افتادگی یا طرد اجتماعی نخواهد کرد و منزوی نخواهد شد.
این متخصص سالمندان در پایان اظهارداشت: مشارکت های اجتماعی سالمندان می تواند راهبرد خوبی در ارتقا کیفیت زندگی آنان داشته باشد. این مساله کمک می کند تا سالمندان دچار مشکلات روحی و روانی نشوند چرا که خیلی از سالمندان وقتی از جامعه و خانواده جدا می شود با مشکلات روحی و روانی مواجه می شوند.

 

کد خبر: # 149602132765

دیدگاهتان را بنویسید