معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت در نشست با نهادهای دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

مجموعه کارهای دانشجویی برای کسب تجربه و افزایش روحیه خدمت رسانی به مردم است

دکترعباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پاسخ به مطالبات نمایندگان دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مجموعه کارهای دانشجویان در دانشگاه برای کسب تجربیات و افزایش روحیه خدمت رسانی به مردم است.

به گزارش صبای سلامت وبدا، همزمان با سفر رییس جمهور و هیات دولت به استان هرمزگان دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت نیز در سفری یکروزه به بندرعباس از بخش‌های مختلف حوزه فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازدید کرد و در نشستی صمیمی با نهادهای دانشجویی و فعالان فرهنگی حضور یافت.
دکتر عباس شیراوژن در جمع دانشجویان نهادهای دانشجویی و فعالان فرهنگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی ارتباط دو سویه با هم دارند، گفت: بودجه های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه محدود است و بسیاری از توسعه زیر ساخت‌ها از سایر محل ها بوده است و از بودجه دانشجویی جدا بوده است.
وی با اشاره به بازدید از حوزه ورزش و برخی  خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برخی از دانشگاه ها حتی همین امکانات بدنسازی و مجموعه ورزشی را هم ندارند.
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت تاکید کرد: کارهای فرهنگی باید با تمرکز بر انجام کار با هزینه کمتر باشد و به گفته مقام معظم رهبری در این کارها بیشتر ازامکانات، اراده ی قوی لازم است.
کارهای جهادی را هدفمند بکنیم یعنی یک آغاز و پایان مشخص داشته باشد
پیش از صحبت‌های معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت نمایندگان تشکل‌ها و کانون‌ها با رعایت وقت و به صورت قرعه کشی که توسط نمایندگان مفدا صورت گرفت به گفتگو پرداختند.
حسین فرح دبیر کانون‌های فرهنگی  در این نشست به دو نکته اشاره کرد و گفت: تامین زیرساخت‌ها کار دشواری است، کار زیرساختی به یک قرارگاه نیاز دارد و با مسئولیت شش ماهه یا یک ساله نمی شود آن را تمام کرد و به توجه مسئولان نیازمند است.
فرح ادامه داد: کارهای جهادی را باید هدفمند کنیم یعنی یک آغاز و پایان مشخص داشته باشد و اردوها باید بتوانند هدفمند به نتیجه برسند.
تشکل‌های دانشجویی بستری انسان ساز برای آینده کشور هستند
دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان  با اشاره به این نکته که تشکل‌های دانشجویی یعنی بستری انسان ساز برای آینده کشور، گفت: ما یک دانشکده برای نظام سلامت تشکیل داده‌ایم و معضلات و مسائل نظام سلامت را پیگیری علمی می‌کنیم.
شاهدی زاده خواستار توجه علمی به مؤلفه‌های مردم سالاری شد و ادامه داد: در دانشگاه شفافیت کامل بودجه دانشگاه، نظارت دانشجو بر کارهای دانشگاه و نزدیک بودن دانشجویان به مسئولین دانشگاه، جدا کردن اداره تشکل‌ها و نشریات اهمیت بالایی دارد.
خاکی نهاد دانشجوی پزشکی نماینده انجمن اسلامی نیز  پیشنهاد داد که یک پویش پژوهشی در حوزه فرهنگی متشکل از دانشجویان فعال و هیئت علمی اجرا شود.
محمدی نماینده انجمن اسلامی نیز بر توجه بیشتر به طرح جوانی جمعیت و جدا شدن بودجه فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.
ناعدالتی بین دانشگاه های تیپ ۱،۲،۳
علی بارانی دبیر کل شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برای ساخت زمین چمن و وسایل هوازی برای سالن بدنسازی باید بودجه اختصاص داده شود. بحث غذا و توسعه تجهیزات ناوگان نقلیه نیز وجود دارد. کمبود ظرفیت خوابگاه و همچنین هزینه بالای تست کرونا نیز از جمله مشکلاتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
بارانی افزود: تخصیص بودجه بین دانشگاه‌های علوم پزشکی تیپ۳،۲،۱ بسیار متفاوت و ناعادلانه است.
علیرضا اندرزیان، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اظهار داشت: بودجه فرهنگی دانشگاه عملاً بسیار کم هست. تشکیلات ما دفتر یا مکانی مانند سایر دانشگاه‌ها ندارد. در خصوص بحث واکسیناسیون کووید دانشجویان با اراده قوی کار کردند و وقتشان را گذاشتند اما هیچ حقوقی دریافت نکردند که این مشکل به مسئولان برمی‌گردد نه ما که نماینده‌ای از جانب دانشجویان هستیم.
علی مصلح نماینده نشریات دانشجویی گفت: تقریباً ۲۰-۳۰ نشریه در کل دانشگاه داریم. امکان پخش و نشر نشریات به صورت چاپی به دلیل بودجه کم وجود ندارد و فقط به صورت الکترونیک در گروه های دانشجویی پخش می‌شود.
مشاور دانشجویی رئیس دانشگاه در این نشست گفت: نبود بودجه مستقل در معاونت فرهنگی و دانشجویی یک سپر برای کم کاری مسئولین است و عدالت در سرانه دانشجویی وجود ندارد.
یاشار فلاحتی افزود: بحث سرانه کم ظرفیت خوابگاهی در مقایسه با سایر دانشگاه‌ ها باید مورد توجه قرار بگیرد.
وی عنوان کرد: ناعدالتی در وام‌های دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به وزارت علوم‌، رزومه کاری واکسیناسیون دانشجویان فعال، کارتابل، قدرت دادن به جریان دانشجویی و اتوماسیون اداری برای همه تشکل‌های دانشجویی و حذف شدن نوشیدنی‌های گاز دار از بحث‌های است که باید با آن پرداخته شود.
خانه فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می تواند الگوی کشوری باشد
دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی همزمان با سفرهیات دولت به هرمزگان وارد بندرعباس شد و از اماکن دانشجویی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بازدید کرد.
دکتر عباس شیراوژن در بدو ورود به پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور در مقبره شهدای این دانشگاه به مقام شامخ شهدای گمنام ادای احترام نمود.
بازدید از صنعتی سازی آشپزخانه و سلف مرکزی
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور در آشپزخانه مرکزی از روند صنعتی‌سازی خدمات تهیه و پخت غذا دانشجویان بازدید کرد و با ابراز خرسندی از ارتقا این مجموعه، بر توسعه و تجهیز سایر بخش‌های این آشپزخانه به صورت صنعتی تاکید کرد.
وی در بازدید از سلف مرکزی بر تغییر روند توزیع غذا در بین مراکز دانشجویی مواردی را ارائه کرد.
خانه فرهنگ دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان می تواند الگوی کشوری باشد
وی در بخشی دیگری از سفر با بازدید از روند ساخت و تکمیل خانه فرهنگ در پردیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تاکید بر حضور کانون‌ها و تشکل‌ها در یک مجموعه فرهنگی گفت: ساخت و تکمیل این مجموعه می تواند الگویی برای سایر دانشگاه‌ها باشد تا هم کارشناسان و هم کانون‌ها در یک مکان تمرکز داشته باشند.
بازدید از مجموعه ورزشی اداره تربیت بدنی دانشگاه علوم پزشکی
 معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور در مجموعه ورزشی اداره تربیت بدنی دانشگاه از سالن چند منظوره، سالن دارت، سالن فوتسال، استخر، سالن بدنسازی بازدید کرد و با تاکید بر استفاده بهینه از مجموعه ورزشی برای دانشجویان و اساتید عنوان کرد: می توان با هماهنگی و برنامه‌ریزی ارتباط بین دانشجویان و گروه‌های فرهنگی در همین مجموعه ورزشی از طریق برگزاری مسابقات و جشنواره‌ها امکان پذیر نمود.
شیراوژن خواستار توسعه سالن بدنسازی این مجموعه شد و تاکید کرد: این سالن می‌تواند با تجهیزاتی که دارد یکی از رشته‌های ورزش حرفه‌ای باشد که دانشجویان از آن بهره‌مند می‌شوند و می‌توان آن را توسعه داد.
بازدید از خوابگاه پسرانه شهید مطهری بندرعباس
در ادامه بازدیدهای معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، خوابگاه نوساز پسرانه شهید مطهری میزبان دکتر شیراوژن بودند. دکتر شیراوژن با حضور در این خوابگاه از بخش‌های مختلف اداری، رفاهی، نمارخانه، کتابخانه، اماکن ورزشی  و سوئیت‌های دانشجویی بازدید کرد.
 در این بازدید با حضور در برخی از سوئیت‌ها  با دانشجویان  درباره موضوعات صنفی، رفاهی، فرهنگی و… به گفتگو نشست.
نشست با نهادی‌های دانشجویی دانشگاه
نشست صمیمی با نهادهای دانشجویی و فعالان فرهنگی یکی از نکات بارز این سفر بود که دانشجویان به راحتی و رودرو با معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به گفتگو و بیان مشکلات و ارائه راه حل‌های مربوطه پرداختند.
دکتر عباس شیراوژن در جمع نهادهای دانشجویی و فعالان فرهنگی با اشاره به اینکه فعالیت‌های دانشجویی و فرهنگی ارتباط دو سویه دارد، گفت: بودجه‌های فرهنگی و دانشجویی در دانشگاه محدود است و این بودجه در مجلس مصوب می‌شود و کمیسیون‌های تخصصی نظر می‌دهند و مازاد بر این بودجه، بودجه‌ای نیست و ما ۲ الی ۳ میلیارد به مجموعه دانشگاه نیز کمک کردیم.
شیراوژن با بیان این نکته که در دانشگاه‌ها مسئولین دانشگاه در حوزه دانشجویی و خوابگاه‌ها کمک‌های مالی خوبی داشته‌اند، ابراز کرد: بسیاری از توسعه زیر ساخت‌ها از سایر محل‌ها بوده است و از بودجه دانشجویی جدا بوده است.
وی با اشاره به بازدید از حوزه ورزشی و برخی‌ خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: برخی از دانشگاه‌ها حتی همین امکانات بدنسازی و مجموعه ورزشی هم ندارند.
بازدید از خوابگاه دخترانه کوثر
معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با حضور در خوابگاه دخترانه کوثر بندرعباس از بلوک‌های بهسازی شده یک و دو بازدید کرد و بر ادامه روند بازسازی و بهسازی سایر بلوک‌ها در زمان‌های مشخص تاکید کرد.
شیراوژن از بازسازی وتوسعه برخی واحدهای خوابگاه کوثر همچون استقرار سیستم یکپارچه آب‌رسانی، توسعه و تجهیز سالن ورزشی، توسعه سالن مطالعه و شوفاژخانه  به صورت استاندارد ابراز رضایت کرد.
انتهای پیام//
کد خبر: # 1400102615288