رئیس کمیته فرهنگیان ستاد مرکزی پویش حامیان آیت الله رئیسی ؛

عدالت آموزشی در این دولت حتی در مدارس باصطلاح دولتی هم به خطر افتاده است

ستاد مرکزی پویش پس از انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب آیت الله رئیسی ، به عنوان رئیس جمهور منتخب ماموریتش به پایان نرسیده است . این روزها مشغول جمع آوری گزارش عملکرد ستاد استان ها و کمیته ها بصورت شبانه روزی ، و ارائه آن درغالب یک کتاب می باشد .

به همین بهانه خبرنگار پایگاه خبری صبای سلامت ، به سراغ آقای یوسف گوهری رئیس کمیته فرهنگیان ستاد مرکزی پویش حامیان آیت الله رئیسی می رود . وی بازنشسته آموزش و پرورش ، شاعر و نویسنده می باشد. گوهری دارای اثر منظوم “راه وصل” و رمان های “الان موفقیت” ، “پنج ضلعی موفقیت” ، “زنگ زمان” است . از وی آثار “نیکنامان” و “مجموعه دوم اشعار” نیز در دست چاپ است . وی معتقد است عدالت آموزشی در این دولت حتی توسط مدارس باصطلاح دولتی هم به خطر افتاده است.

نظر شما را به گفتگوی کوتاهی که در پی می آید جلب می نماییم .

آقای گوهری نحوه همکاری در ستاد پویش را توضیح دهید ؟

از فروردین ماه ١۴٠٠ به همراه سردار محمدی حرکت جدیدی بنام پویش با رویکردی متفاوت از انتخابات گذشته و با هدف تاثیرگذاری بر آراء خاکستری و با هدف فعال کردن معلمان که منزلت آنها در دولت یازدهم و دوازدهم به شدت آسیب دیده بود و به نوعی زخمی بی برنامه گی و روزمره گی این دولت شده بودند .

به شناسایی آنها در سراسر کشور اقدام نمودیم .

جناب گوهری مسائل و مشکلات فرهنگیان در دولت قبل و پیشنهادات و راهکارهای عملی به دولت منتخب را به اختصار شرح دهید ؟

دو عنصر کلیدی در آموزش و پرورش وجود دارد ؛ معلم و دانش آموز .

در دولت دوازدهم منزلت معلمان آسیب دید و برای تربیت حرفه ای معلمان برنامه مدون و مشخصی وجود نداشت.

رشته های تربیت دبیری از دانشگاه ها حذف، مراکز تربیت معلم و دانشسراها تعطیل شدند.

تنوع مدارس دولتی در نوع خود مصیبت بار و بر خلاف عدالت آموزشی شکل گرفته است. در حالی که مدارس دولتی نباید بیش از سه نوع ، شاهد و تیزهوشان عادی دولتی باشد اما چندین نوع مدرسه دولتی فعالیت می کنند که بعضی از آنها برخلاف قانون اساسی هم شهریه از دانش آموزان دریافت می کنند و هم با بودجه دولتی اداره می شوند و نظارت دقیقی هم بر آنها وجود ندارد.

عدالت آموزشی در این دولت حتی توسط مدارس باصطلاح دولتی هم به خطر افتاده است.

در بخش دانش آموزی نیز فعالیت پرورشی تقریبا رها شده و بجای  پرداختن به سند تحول ؛ دل به اجرای سند ٢٠٣٠ بستند.

امیدوارم در دولت سیزدهم به این موارد رسیدگی و منزلت از دست رفته معلمان و دانش آموزان احیا شود.

با سپاس از شما آقای گوهری برای این گفتگوی کوتاه

خبرنگار : حمید رضا مهدی پور

کد خبر: # 1400041012697