طرز تهیه کاپوچینو

کاپوچینو؛ نوشیدنی هیجان انگیز، خوشمزه و آرامش بخشی که زیر مجموعه نوشیدنی هایی که با قهوه تهیه می‌شود قرار می‌گیرد.

نوشیدنی که شاید هر کسی آن را نپسندد اما برای خود طرفدارانی دارد که برای نوشیدنش سرودست می‌شکنند! این نوشیدنی بی‌نظیر برای خود انواع مختلفی دارد و همچنین یک سری آداب در جهت سرو آن ذکر شده است که قصد داریم تا در این مطلب شما را با کاپوچینو، خواص آن و همچنین طرز تهیه و نحوه سرو کاپوچینو آشنا نماییم، پس پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز طرفدار این نوشیدنی نشده اید و یا طرفدار آن هستید و بدنبال طرز تهیه آن می‌گردید این مطلب را از دست ندهید.

این نوشیدنی ایتالیایی اصیل کاپوچینو cappuccino نام گروهی از کاتولیک هاست. مردم ایتالیا ظاهر این نوشیدنی را مشابه راهبان “کاپوچین” می پندارند و می گویند این نوشیدنی به همین دلیل، کاپوچینو نام گرفته است.

کاپوچینو مانند کافه‌‌لاته از فرزندانِ «اسپرسو» محسوب می‌شود و یکی از دوست‌داشتنی‌ترین نوشیدنی‌های برپایه قهوه در دنیا به حساب می‌آید.

انواع کاپوچینو

فرق کاپوچینوی تر با کاپوچینوی خشک تنها در تغییر اندازه فوم با شیر داغ است، یعنی اگر “شیر بیشتر از فوم” باشد کاپوچینو تر و اگر “شیر کمتر از فوم” باشد کاپوچینو خشک نامیده می‌شود. اما در کاپوچینو “خشک خشک” شیر داغ وجود ندارد و پس از افزودن اسپرسو، کف شیر را به مقدار بیشتر اضافه می کنیم.

خواص کاپوچینو

یکی از مهمترین ترکیبات کاپوچینو قهوه است که برخی از خواص آن عبارتند از:

– از نظرطب قدیم ایران سرد و خشک است .

– محرک است و هضم را آسان می کند

– به بدن نیروی کاذب می دهد

– سردرد را برطرف می کند

– ادرار آور است

– ضد افسردگی است

طرز تهیه کاپوچینو

مواد لازم برای تهیه کاپوچینو

شیر پر چرب : ۲۰۰ میلی لیتر

شکر : ۱/۲ قاشق چایخوری

قهوه یا اسپرسو دم کرده برای هر فنجان : ۱/۳ فنجان

دستور تهیه کاپوچینو

ابتدا شیر سرد را با شکر مخلوط کنید. سپس مخلوط شیر و شکر را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بگذارید تا به جوش آید. بعد از اینکه شیر به جوش آمد ظرف را از روی حرارت بردارید و با یک همزن دستی و یا برقی شیر را هم بزنید تا خوب کف کند. نکته مهم برای هم زدن شیر اینکه آن را نباید بصورت چرخشی هم بزنید و باید از یک طرف شروع به هم زدن شیر کنید. قهوه یا اسپرسو را دم کرده و آن را آماده نمایید. داخل فنجان تا یک سوم آن را قهوه اسپرسو بریزید.  با استفاده از یک قاشق شیر داغ را داخل فنجان که دو سوم آن خالی است بریزید. آخرین مرحله از طرز تهیه کاپوچینو, اضافه کردن کف شیر به فنجان می باشد. کاپوچینو شما آماده است.

کد خبر: # 14940630637

دیدگاهتان را بنویسید