طرح پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ادامه دارد

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تحقق ۵۸ درصدی پوشش طرح پویش ملی سلامت در جامعه، از مردم برای مشارکت در این طرح با انجام غربالگری فشارخون و دیابت خواست تا ۳۰ دی ماه به مراکز بهداشتی و پایگاه های جامع سلامت مراجعه کنند.

به گزارش صبای سلامت، کورورش اعتماد افزود: هدف از اجرای پویش ملی سلامت مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است تا بیماران شناسایی شده هر ماه یا هر سه ماه یک‌بار توسط مراقبان سلامت و پزشکان مورد رصد قرار گیرند و در صورت نیاز آزمایش ها و داروهای رایگان دریافت کنند.

وی اظهار داشت: بیشترین گروه سنی مشارکت کننده در این پویش تاکنون گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال بوده که انتظار داریم با توجه به اهداف پویش، تمام افراد بالای ۱۸ سال کشور در آن شرکت کنند.

اعتماد با اشاره به اهمیت توجه ویژه به شاخص‌های اصلی حوزه سلامت، ادامه داد: این امر مهم در قانون برنامه هفتم توسعه هم قرار گرفته و یک دستاورد بزرگ برای دولت است؛ چون کمتر سراغ داریم که شاخص بیماری‌های غیرواگیر با عدد و رقم در برنامه‌های دولت آمده باشد و این پویش هم بر همین اساس طراحی شده است.

به گفته این مقام مسوول در وزارت بهداشت، تاکنون بیش از ۳۶ میلیون نفر در پویش ملی سلامت در زمینه بیماری های پرفشاری خون و دیابت در سطح کشور، غربالگری شده‌اند و این طرح تا پایان دی ماه ادامه دارد.

پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان در کشور آغاز شده است؛ در این پویش منظور از «احتمال دیابت» قند خون ۱۲۶ به بالا و منظور از «احتمال پرفشاری خون»، عدد ۱۴۰ روی ۹۰ میلیمتر جیوه (۱۴ روی ۹) به بالاست؛ تکمیل پرونده سلامت الکترونیک و غربالگری دیابت و پرفشاری خون برای ارتقای برنامه سلامت خانواده مورد توجه است و پیش بینی می شود ۷۰ درصد مردم در این پویش مشارکت داشته باشند.

کد خبر: # 1402101618959