رییس ستاد مقابله با کرونا تهران ؛

طرح شهید سیلمانی باید با قوت ادامه پیدا کند

رییس ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران گفت: طرح شهید سیلمانی باید با قوت ادامه پیدا کند و مهمترین کار برای پیشگیری از وقوع پیک چهارم ردیابی بیماران، تشخیص به موقع و خارج کردن و ایزولاسیون بیماران است.

به گزارش صبای سلامت ، علیرضا زالی در کارگروه ستاد کرونای استان تهران که ظهر امروز در استانداری تهران برگزار شد، گفت: هر زمان که ما در تهران با کاهش رعایت شیوه‌‌نامه‌ها و پروتکل‌ها مواجه بودیم با خیز بیماری نیز مواجه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: برای اینکه بگویم در تهران در آستانه خیز چهارم هستیم باید بررسی شود و این موضوع نیاز به تحلیل دارد. البته وضعیت بیماری در کشور با تهران متناسب بوده و همگون تبعیت می‌کند. داستانی را که در خوزستان شاهد هستیم ممکن است در استان های دیگر تکرار شود و همانطور که می‌دانید در موج سوم ابتدا خوزستان درگیر شد و بعد دیگر استان‌ها وارد موج سوم شدند و این می تواند زنگ خطر بالقوه باشد و خدای نکرده ممکن است و نکند ممکن است ما شبیه الگوی موج سوم را شاهد باشیم.

رییس ستاد کرونای استان تهران با اشاره به طرح شهید سلیمانی گفت: نباید به هیچ عنوان اجازه دهیم اجرای طرح شهید سلیمانی کمرنگ شود و حمله موثر و پاتک موثر به چرخش ویروس در ردیابی و خنثی سازی ویروس است که در طرح شهید سلیمانی اجرا کردیم.

وی تاکید کرد:  طرح شهید سیلمانی باید با قوت ادامه پیدا کند و مهمترین کار برای پیشگیری از وقوع پیک چهارم ردیابی بیماران، تشخیص به موقع و خارج کردن و ایزولاسیون بیماران است.

زالی تصریح کرد: ۳۰ درصد خودروهای در حال تردد در شهرهای کشور با پلاک تهران است؛ مسئله چرخش ویروس در پایتخت موضوع بسیار خطرناکی است.

وی با اشاره به ترددهای روزانه در سطح شهر تهران خاطرنشان کرد: تهران سطح بالایی از ترددهای درون شهری، برون شهری و برون مرزی را دارد که این موضوع باید مورد توجه قرار گیرد. پیش بینی می کنیم که ویروس جهش‌یافته در حال چرخش است و پایین آمدن سن ابتلا نیز به همراه افزایش علائم ابتلا به وقوع پیوسته است.

منبع : ایلنا

کد خبر: # 1499112711391