شمار مرگ ها در تهران سه رقمی شد

در هفته اخیر، مصادف با هفته ۱۰۴ اپیدمی کووید ۱۹ در کشور، روند بستری و فوت ناشی از این بیماری در عمده استان‌ها، افزایش چشمگیری داشته و میزان مرگ‌های هفتگی کرونایی در استان تهران که مدتی ۲ رقمی بود، در هفته اخیر سه رقمی شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت ، معاونت بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز شنبه در گزارشی منتشر کرد:  بررسی هفتگی وضعیت موجود کرونا در کشور در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰، مصادف با هفته ۱۰۴ همه‌گیری نشان می‌دهد که در کل کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۹۷۲۷۶ نفر و تعداد موارد بستری جدید ۱۸۸۶۰ نفر بوده است. همچنین در هفته اخیر تعداد موارد فوت جدید در کشور ۹۵۲ نفر بوده است.

بطوریکه در تهران نیز در هفته چهارم بهمن ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده، ۱۰۸۹۹ نفر، تعداد موارد بستری جدید ۲۸۲۴ نفر و تعداد موارد فوتی در این هفته ۱۰۶ نفر بوده است. در حالی که در استان تهران در هفته گذشته، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۲۴۳۶، تعداد بستری‌های جدید ۲۱۵۷ و  تعداد فوتی‌های هفته گذشته ۴۱ نفر بوده است.

همچنین در تهران، در هفته اخیر موارد بستری و فوت استان افزایش بارز داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ‌ومیر از متوسط کشور کمتر است.

بر اساس آخرین وضعیت رنگبندی شهرهای کشور، با گسترش سویه اُمیکرون در کشور و از سوی دیگر کاهش رعایت پروتکل های بهداشتی، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز در کشور از ۲۴۷ به ۳۳۷ شهر افزایش یافت.

همچنان تاکید و توصیه بر این است که هموطنان در اسرع وقت نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و فرزندان شان و نیز تشدید رعایت پروتکل های بهداشتی اقدام کنند.

این اطلاعیه آخرین وضعیت رنگبندی شهرستان ها را به این صورت اعلام کرد: قرمز: ۳۳۷ شهر، نارنجی: ۶۴ شهر، زرد: ۴۷ شهر و آبی: ۰

روز گذشته نیز  ۱۸۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان‌باختگان این بیماری در کشور به ۱۳۴ هزار و ۶۰۷ نفر رسید و  طبق معیارهای قطعی تشخیصی تا روز گذشته، ۱۹ هزار و ۳۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و دو هزار و ۵۶۶ نفر از آنها بستری شدند.

 

انتهای پیام/

منبع : ایرنا

کد خبر: # 1400113015808