شمار بستری‌شدگان کرونا در دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به صفر رسید

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: شمار بستری‌شدگان مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ های زیر پوشش این دانشگاه طبق بررسی‌های انجام شده از ابتدای سال جاری تاکنون، در هفته اول خردادماه و دیروز به صفر رسید.

به گزارش صبای سلامت، دکتر هادی حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه روند ابتلا به کرونا کاهشی است و دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و شهرستان‌های تابعه در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند، افزود: شمار بیماران بد حال مبتلا به بیماری کووید ۱۹ بستری شده در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های زیر پوشش این دانشگاه نیز طی این بازه زمانی به صفر رسیده است.

وی ادامه داد: همچنین طی شبانه روز گذشته هیچ موردی از بیماران جدید شناسایی شده مبتلا به کرونا و فوتی ناشی از ابتلا به این بیماری در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ثبت نشده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۵ فوتی ناشی از ابتلا به کرونا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه ثبت و گزارش شده است.

حسین‌زاده افزود: در شبانه روز گذشته ۶ بیمار سرپایی مبتلا یا مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور مراجعه کردند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خدمات بهداشتی و درمانی را در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به ۵۸۰ هزار نفری ارائه می‌دهد.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۶۱۲ هزار و ۲۳۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و یک بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری، به ۱۴۶ هزار و ۲۸۹ رسید.

همچنین تاکنون هفت میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۴۰ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و ۶۲ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

تاکنون ۶۵ میلیون و ۲۲۰ هزار و ۱۱۵ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۱۲۱ دُز دوم و ۳۱ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۹۴۳ دُز سوم و بالاتر واکسن کرونا در کشور تزریق شده و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۵ میلیون و ۵۳۸ هزار و ۱۷۹ دُز رسیده است.

هم اکنون ۶۵ شهرستان کشور در وضعیت زرد و ۳۸۳ شهرستان در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و هیچیک از شهرستان‌های کشور در وضعیت قرمز و نارنجی کرونایی قرار ندارد.

پایان پیام/

کد خبر: # 1402032418071