مدیران معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی:

شرایط لازم فراهم است تا دانشجویان در کنار فعالیت های آموزشی، به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند

 مدیران دانشجویی، فرهنگی و مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه به مناسبت آغاز سال جدید تحصیلی، با معرفی مجموعه تحت مدیریت خود، دانشجویان را ترغیب می کنند تا در کنار فعالیت های آموزشی، با کمک کارشناسان خبره به سطحی از توانمندی های جسمی، ذهنی و شناختی برسند.

به گزارش پایگاه خبری صبای سلامت، مدیر امور دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دبه نقل از وبدا گفت: آغاز سال جدید تحصیلی را خدمت همه دانشجویان عزیز به ویژه دانشجویان جدید الورود دانشگاه تیریک و تهنیت عرض می نمایم، خوشبختانه بعد از مدت ها توفیقی حاصل شد که دانشگاه ها بازگشایی کامل بشوند و ما دانشجویان را در دانشگاه ببینیم و از این اتفاق خیلی خوشحال هستیم.

   دکتر اکبر میرجانی اقدم، خطاب به دانشجویان افزود: همان طور که مستحضرید طی روزهای گذشته ما ثبت نام الکترونیکی را انجام دادیم و بعد از اتمام ثبت نام الکترونیکی طی روزهای  9 الی 11 مهرماه، فرایند یکپارچه دانشجویان به صورت حضوری برنامه ریزی شد و برای اینکه ما دانشجویان عزیز را تکریم کنیم و از سردرگمی آنان  جلوگیری شود، سعی شد تا فرایند ثبت نام به صورت یکپارچه انجام گردد، بنابراین از ادارات مختلف دانشگاه درخواست کردیم تا در سالن اجتماعات شاملو حاضر شده و فرایند ثبت نام را انجام دهند و این فرایند با حداقل زمان ممکن برای دانشجویان عزیز انجام شد.

    وی تصریح کرد: مدیریت امور دانشجویی، یکی از مدیریت های تابعه معاونت فرهنگی دانشجویی است که هدف اصلی آن فراهم کردن شرایط لازم برای دانشجویان هست که فارغ از دغدغه های جانبی بتوانند در راه کسب علم و دانش و مهارت آموزی تلاش کنند. بنابراین در راستای این هدف مهم، مأموریت هایی را برای حوزه مدیریت دانشجویی تعریف کردیم که در راستای این مأموریت، خدمات رفاهی به دانشجویان ارائه می شود.

   دکتر اقدم با اشاره به خدمات رفاهی از قبیل اعطای وام های تحصیلی، کمک هزینه مسکن و … ، افزود: در کنار این خدمات رفاهی، موارد تغذیه دانشجویان را داریم. خوشبختانه شرایط تغذیه بسیار مناسب است و بحث سلامت جسم و روان که متولی این دو حوزه نیز اداره تربیت بدنی دانشگاه و مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی می باشد که دانشجویان را ترغیب می کنند تا در کنار فعالیت های آموزشی، در این فعالیت‌ها هم مشارکت لازم را داشته باشند و دانشجویان با کمک کارشناسان خبره به سطحی از توانمندی های جسمی،  ذهنی و شناختی برسند.

    وی در مورد فرایند یکپارچه ثبت نام ، از همه دست اندرکاران، کارشناسان گرامی دانشگاه و به ویژه شورای صنفی و بسیج دانشجویی که در جهت اجرای هر چه بهتر این فرایند، همکاری های لازم را داشتند، تشکر و قدردانی کرد و گفت: از تعداد 376 دانشجوی ورودی جدید، 179 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی و 146 نفر در مقطع کارشناسی ارشد و 51 نفر در مقطع دکتری، ثبت نام شدند و حدود 200 نفر، جمعیت دانشجویان خوابگاهی را تشکیل می دهد و افراد واجدالشرایطی هستند که اسکان داده شدند.

    مدیر امور دانشجویی همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده برای توسعه خوابگاه های دانشجویی دانشگاه، افزود: معاونت فرهنگی – دانشجویی در فصل تابستان با همکاری بخش های مختلف و معاونت توسعه توانست خوابگاه های دانشجویی مختلف را توسعه دهد و فعالیت‌های مختلف عمرانی و تأسیساتی انجام شد و شرایط برای ورود دانشجویان مناسب و مهیا گردید.

    رئیس اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه با تبریک به دانشجویان برای آغاز سال جدید تحصیلی، گفت: وظیفه اصلی این اداره، مدیریت، پایش و نظارت بر اجرای رویدادهای فرهنگی دانشگاه است. دانشجویان در دانشگاه قرار است که سه مورد ” دانش، مهارت و نگرش ” را یاد بگیرند.

    امین فرزاد افزود: کل رویدادهای فرهنگی می تواند در حوزه های مهارت های دانشجویی و نگرش آنان، اثربخش باشد.

    وی خطاب به دانشجویان اعلام کرد که بخش های مختلف اداره تعالی فرهنگی و فوق برنامه شامل ” انجمن های علمی دانشجویی، کانون های فرهنگی دانشجویی، تشکل های دانشجویی، نشریات دانشجویی، واحد قرآن و عترت، بخش جشنواره های سیمرغ و قرآنی و جشنواره دانشجویی نمونه کشوری ” می باشد و تمامی کارشناسان در خدمت شما دانشجویان عزیز می باشند.

   سرپرست مرکز مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشگاه با عرض تبریک به دانشجویان نو ورود دانشگاه، گفت: این مرکز همچون سنوات گذشته در روزهای ثبت نام ، پمفلت هایی را برای معرفی مرکز مشاوره تهیه کرد  و همین طور جلسات معارفه با والدین دانشجویان را برگزار کرد تا از این طریق، ارتباط والدین با مرکز مشاوره دانشگاه بیشتر باشد.

    دکتر مریم محمد کریمی با اشاره به اینکه برای دانشجویان نیز ” کارگاه های آموزشی، مشاوره های روانشناسی و روانپزشکی و تحصیلی و … ” در طول سال تحصیلی در نظر گرفته شده است، افزود: محل مرکز مشاوره دانشجویی، طبقه منفی یک ساختمان غدیر است که پذیرای همه دانشجویان گرامی می‌باشد.

انتهای پیام/ ر.ب

کد خبر: # 1401071817333